הערכות: 5.6 מיליון רכישות פיי-פר-ויו ל"קרב המאה" (וחצי מיליארד ד' הכנסות)

ההערכות הראשוניות דיברו על 300-400 מיליון דולר הכנסות מקרב האיגרוף בין מיוודר לפאקיאו, אבל הבאזז עשה את שלו - והזמנות הצפייה בתשלום יסייעו לניפוץ כל השיאים

קרב האיגרוף בין פלויד מייוודר למני פאקיאו / צלם: רויטרס
קרב האיגרוף בין פלויד מייוודר למני פאקיאו / צלם: רויטרס

"קרב המאה" בין פלויד מיוודר למני פאקיאו אולי אכזב חובבי איגרוף רבים בשל המונוטוניות שלו ורמתו המקצועית הכללית שפרשנים רבים הגדירו כירודה. אבל הבאזז האדיר שקדם לו, בכל זאת הצליח לעשות את העבודה: נתוני רכישות הפיי-פר-פיו (PPV) בארה"ב שברו את כל השיאים.

אתר "יאהו ספורטס" מפרסם כי ההערכות האחרונות מדברות על סך של 5.625 מיליון בתי אב שהזמינו את הקרב לצפייה, נתון שינפץ בענק את השיא הקודם (2.48 מיליון רכישות PPV למיוודר-אוסקר דה לה הויה משנת 2007).

כלכלית, אם בתחילה דיברו על הקרב בין פאקיאו למייוודר במונחים של 300 או 400 מיליון דולר הכנסות - הרי שנתוני הטלוויזיה שהתעלו על כל דימיון ירימו אותו אל מעל רף החצי מיליארד דולר. גם נתוני מכירות הכרטיסים והמזכרות במלון ה-MGM בלאס וגאס ביום הקרב עצמו, שמוערכים ב-72 מיליון דולר - חצו את כל ההערכות הראשוניות.

המשמעות העיקרית? מיוודר בן ה-38, שלאחר הניצחון על פאיקאו שמר על מאזן קריירה מושלם (0-48), יהיה בוודאות גם בשנת 2015 הספורטאי המרוויח ביותר בעולם בפער גדול, דירוג שבפסגה שלו עמד, לפי מגזין "פורבס", גם ב-2014 עם סך של 105 מיליון דולר הכנסות.