תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מה חשוב לבדוק לפני מעבר בין חברות האינטרנט

רפורמת השוק הסיטונאי ביטלה את ההפרדה המלאכותית בין ספק האינטרנט לחברת התשתית. מהם הפרמטרים שיש לקחת בחשבון בבואנו לבחון את הצעות החברות השונות

שם: אינטרנט עם ערך מוסף קרדיט: שאטרסטוק.
שם: אינטרנט עם ערך מוסף קרדיט: שאטרסטוק.

*** הכתבה בשיתוף בזק

המהפכה הסלולרית, שהחלה לפני שלוש שנים, הפכה את התחרות בשוק ושינתה את הכללים. המחירים התכווצו והציבור הפך לצרכן אקטיבי ובררן, הנהנה מהאפשרות לעבור מספק לספק. לפני כשלושה חודשים נכנסה לתוקף רפורמת השוק הסיטונאי, שבאה לחולל שינוי דומה בענף האינטרנט: לפתוח אותו לתחרות ולחסל את ההפרדה המלאכותית בין ספק האינטרנט לבין חברת התשתית ובתוך כך להטיב עם הצרכן.

בשנים האחרונות בחן משרד התקשורת מספר מודלים של השוק הסיטונאי (wholesale) שמטרתם להגביר התחרות גם בשוק התקשורת הקווית באמצעות כניסת ספקים חדשים. בעקבות הרפורמה צצו לא מעט הצעות חדשות בשוק של הספקים השונים, אז רגע לפני שאתם עוברים מחברת אינטרנט אחת לשנייה, חשוב לקחת בחשבון לא מעט פרמטרים. מה צריך לזכור בבואנו לקבל את ההחלטה לעבור מחברה אחת לאחרת?

מחיר התשתית

בואו נקרא לילד בשמו. כולנו שואלים קודם כל: "כמה זה עולה לי". עם זאת, כיוון שהחלטה על בחירה בספק אינטרנט אינה שקולה לקניית דירה או רכב, פרמטר המחיר חשוב, אך לא היחיד שקובע. במציאות הנוכחית חשוב להביא בחשבון גם את מהירות החיבור לרשת. קצב העברת נתונים של 100 מגה הפכה לסטנדרט אצל הצרכנים. מדובר במהירות גבוהה שאמורה לספק חיבור לרשת בו זמנית של מספר מכשירים (מחשב, טאבלט, סמארטפון) וצריכה של תוכן מדיה (וידאו ומוזיקה בסטרימינג). מחירי מהירות ה-100 מגה נעים בין 99-119 שקל.

יצויין כי בעקבות הרפורמה צצו לא מעט הצעות חדשות בשוק. ספקיות התקשורת השונות מורשות לחכור מבזק את התשתית ולמכור אותה ישירות לצרכנים. מהשוואה של מחירי חבילות הבנדל (ספק+תשתית) עולה כי הרפורמה תחסוך בין 20-30 שקל בחודש לצרכן.

פעם אחת ודי - הגיע הזמן להתקדם לחבילת אינטרנט הכל כלול במחיר אחד משתלם

מדיניות הנתב (ראוטר)

אחד מהפרמטרים הכי חשובים שיש לברר הוא מה ההסדר שמציעה כל חברה בנוגע לראוטר. חשוב להביא בחשבון שיש הבדל בין אופי השירותים למכשירים סלולריים לבין תשתיות האינטרנט. בשוק הסלולרי ניתן לעבור בין ספקים באמצעות רכישת כרטיס sim בלבד ומספר הגדרות פשוטות. מעבר ספק תשתית אינטרנט הוא מורכב יותר טכנולוגית, ומחייב מעורבות גבוהה יותר מצד הלקוח.

בין אם יש לכם צורך בראוטר אלחוטי או לא, חשוב לברר האם החבילה כוללת אחד כזה במודל שכירות (בדומה לבזק, 012 סמייל, בזק בינלאומי), או שיש צורך לקנות את הראוטר (018 אקספון מציעה לרכישה ראוטר התומך במהירויות גלישה של עד 100 מגה). בנוסף, חשוב לדעת מה איכות הראוטר שמקבלים.

יש לזכור שהאופציה של שכירות מאפשרת תמיכה טכנית במקרה של תקלה, אחריות על הנתב ואת האפשרות להשתדרג תמיד לדגמים חדשים יותר טכנולוגית. אם יש צורך בקנייה, שווה לבדוק את משך האחריות ומה היא כוללת והאם יש תאימות טכנית מלאה עם חברת התקשורת שבחרתם. חשוב לברר מה מדיניות הנתב/ראוטר גם במקרה שהחלטתם להתנתק.

אופי השירות

החברות נלחמות לא רק על המחיר אלא גם על אופי השירות ואיכותו. פה נכנסות לא מעט פונקציות שחשוב לבדוק: שירות טלפוני ואונליין מהיר ונוח, פריסת מערך טכנאים זמינים ברחבי הארץ, ניסיון מקצועי של הטכנאים במקרה של תקלות, שירותי תמיכה הפועלים 24 שעות ביממה, שירותי אתר האינטרנט של החברה (האפשרות לבצע מגוון רחב של פעולות באופן עצמאי), האם קיימת אפשרות לקבל שירות דרך רשתות חברתיות, כמה קל/מסובך תהליך שדרוג, פריסת חנויות פיזית ברחבי הארץ וכו'. חברות הנחשבות לחדשות יותר ביחס למתחרים מציעות בעיקר שירות טלפוני ושירות עצמאי באינטרנט ברמה בסיסית לעומת חברות ותיקות יותר בשוק, שמערך השירות שלהן נחשב למפותח יותר.

מוצרים עם ערך מוסף

מדובר בכל אותם מוצרים ושירותים נלווים שהחברות מציעות ללקוח. הללו אינם מהווים את שירות הליבה, אך שווים לא מעט כסף. הבולטים מביניהם שירותי ענן, סינון אתרים, אנטי וירוס ועוד. לשירותי ענן, למשל, המאפשרים גיבוי מידע אישי הנמצא במחשב הביתי, בסמארטפון ובטאבלט, קיימות הצעות שונות. 012 מציעה את "012 multi cloud" במחיר של 9.9 שקל לחודש בעבור נפח אחסון של 10ג'יגה, ללא הגבלה של מספר המכשירים לגיבוי; בזק מספקת את אפליקציית ושירות "Bcloud" בחינם ללקוחותיה וללא הגבלת נפח אחסון כולל אפשרות לגיבוי אנשי הקשר; ובזק בינלאומי מציעה את חבילת גיבוי "Private Backup Multi" בנפח 5 ג'יגה בחינם ללקוחות כל החברות (עם הגבלות על סוגי המסמכים שניתן להעלות) כשכל נפח מעבר לכך כרוך בתוספת תשלום.

בסופו של דבר אפשר להגיד שמדובר בסה"כ באינטרנט. יחד עם זאת, האינטרנט משפיע על חיינו בכל כך הרבה אספקטים, למען האמת חצי מהזמן הפנוי שלנו מוקדש לטובת האינטרנט. חשוב לקחת בחשבון את השיקול בין כסף לזמן שנשקיע בעבור השינוי. לפי מחקר שערכה חברת אורקל עולה כי 81% מהצרכנים מוכנים לשלם יותר עבור חווית שירות לקוחות טובה יותר, ויותר ממחצית הלקוחות מוכנים לשלם הפרש פרמיה של יותר מ- 10% עבור מוצר איכותי יותר. ולסיכום, לא לשכוח את הפתגם של אותה דודה "שזול לפעמים עולה ביוקר".

אל תשלמו פעמיים - הגיע הזמן להתקדם לחבילת אינטרנט הכל כלול - במחיר אחד משתלם