פייננשל פייר-פליי: אינטר ספגה מאופ"א קנס של 20 מיליון אירו

ארגון הכדורגל האירופי ממשיך להעניש את קבוצות היבשת בגין חריגה מהתקנות הכלכליות שלו ■ גם רומא, מונאקו וספורטינג ליסבון בין המועדונים החדשים שחטפו סנקציות

אינטר מול רומא, ליגה איטלקית, סרייה A / צלם: רויטרס
אינטר מול רומא, ליגה איטלקית, סרייה A / צלם: רויטרס

אופ"א ממשיכה להעניש מועדונים בגין חריגה מתקנות הפייננשל פייר-פליי. בסוף השבוע הודיע ארגון הכדורגל האירופי על קנסות בסכום כולל של עשרות מיליוני אירו שהטיל על 10 קבוצות, בכללן כאלו ששיחקו העונה בליגת האלופות ובליגה האירופית. חלק מהקנסות יקוזזו לקבוצות מהתמלוגים שאמורה אופ"א להעביר להן בגין השתתפותן במסגרות האירופיות.

רשימת הנענשות כוללת שלוש קבוצות רוסיות (לוקומוטיב, קרסנודר, רוסטוב), שתי טורקיות (בשיקטאש, קראבוקספור), שתיים איטלקיות (אינטר, רומא), אחת מצרפת (מונאקו), אחת מפורטוגל (ספורטינג) ואחת מבולגריה (צסק"א סופיה). יש לציין כי הקנסות הוטלו במסגרת הסדרים אליהם הגיעה אופ"א עם הקבוצות, והם כוללים רשימה של דרישות שהטילה ההתאחדות האירופית על 10 המועדונים האמורים בארבע העונות הבאות - 2015/16-2018/19.

מי שספגה את הקנס הכבד ביותר היא אינטר האיטלקית - 20 מיליון אירו. אינטר תשלם 6 מיליון אירו, כאשר יתרת הקנס תבוטל במידה ותעמוד בדרישות ובהנחיות של אופ"א. נקבע כי הקבוצה האיטלקית תוכל לרשום מקסימום של 21 שחקנים בלבד למשחקיה במסגרות האירופיות, ובעונה שלאחר מכן 22 שחקנים. במסגרת ההסכם תאפשר אופ"א לאינטר לסיים את שנת 2016 במינוס של 30 מיליון אירו, אבל תהיה מחויבת להציג בשנת 2017 דו"ח מאוזן.

על מונאקו הוטל קנס של 13 מיליון אירו, מתוכו 3 מיליון אירו בפועל, והיתר בכפוף לעמידה בתנאים. בין היתר תאפשר אופ"א למונאקו להציג בשנת 2015 ו-2016 דוח שלילי של 10 מיליון אירו בסך הכל, אבל את שנת 2017 מחויבת הקבוצה הצרפתית לסיים בברייק-איבן.

על רומא הוטל קנס של 6 מיליון אירו, מתוכו 2 מיליון אירו לתשלום מיידי. בשיקטאש הטורקית תשלם 1.5 מיליון אירו מתוך קנס כולל של 5.5 מיליון אירו. גם על הקבוצה הטורקית, הוטלו מגבלות על כמות השחקנים בסגל לשתי העונות הבאות. על רומא, מונאקו, לוקומוטיב, קרסנודאר וספורטינג הוטלו מגבלות על כמות השחקנים בסגל האירופי לעונה אחת בלבד.