צפו: עובדת דואר שנשדדה באלימות חויבה להחזיר הכסף

העובדת, שביקשה לא להמשיך לעבוד בדואר כי לדבריה הם לא דואגים לחיי העובדים, נדרשה להחזיר 22 אלף שקל שנשדדו ממנה באלימות - כיוון שלא דאגה לשמור על דלת הכספת בסניף נעולה

שוד בבנק הדואר/ צילום: מתוך הכל כלול ערוץ 10
שוד בבנק הדואר/ צילום: מתוך הכל כלול ערוץ 10

עובדת דואר ישראל שעברה שוד אלים במהלך עבודתה, התבקשה על-ידי חברת דואר ישראל להחזיר מכיסה את הכספים שנשדדו - 21 אלף שקל - מאחר שלא דאגה לשמור על דלת הכספת בסניף נעולה.

כפי שניתן לראות בסרטון ששודר בתוכנית "הכול כלול" עם סיון כהן בערוץ 10, לפני כ-4 חודשים נכנס לסניף הדואר שודד חמוש בשעות הערב, ניגש לדלפק ודרש מהעובדת לפתוח את הדלת. משלא נענתנה לו, הוא בעט בדלת ונכנס בכוח, דחף אותה לכיוון הכספת ודרש ממנה לא ללחוץ על לחצן המצוקה או שהוא יירה בה.

לאחר השוד הדואר שלח לעובדת פסיכולוגית שאיתה היא קיימה מספר שיחות. בהמשך, לדברי העובדת, היא התחילה לקחת כדורים נגד לחץ נפשי, ומאז לא פנו אליה מהחברה.

מספר חודשים לאחר מכן, העובדת ביקשה שלא להמשיך לעבוד בדואר, כיוון שבחברה לא נענו לדרישותיה להחליף את הדלת בסניף לדלת ממוגנת שלא ניתן לפרוץ אותה בקלות. בתגובה, הם שלחו לה מכתב שעליה להחזיר תוך 5 ימים את הכספים שנשדדו, ואם לא תחזיר, הם ייקחו לה את הסכום מכספי הערבות ללא התראה מוקדמת.

לדברי העובדת, "החיים שלי יותר חשובים, הסוכנת הקודמת שעבדה כאן לפני כמה שנים שברו לה בקבוק זכוכית על הראש. הם (דואר ישראל) חצופים, ביקשתי אפילו לממן את החלפת הדלת מכספי, והם לא הסכימו כי זה מבנה שלהם, ואמרו לי 'זה מה יש'. למצלמות בסניף יש להם כסף אבל לדלת נורמלית לא - הם דואגים לכסף שלהם ולא לחיים שלנו".

לאחר פניית "הכול כלול" בדואר "הסכימו" לחייב את העובדת רק במחצית מהסכום - 11 אלף שקל.

מהדואר נמסר בתגובה כי "חברת דואר ישראל פועלת על-פי הנחיות ביטחון ברורות. לצערנו, סוכנת הדואר לא פעלה על-פי הנחיות הביטחון, וזה מה שגרם לנזק הכספי. יצוין כי מתוך התחשבות בסוכנת הוחלט לחייבה רק במחצית מהסכום. בשל צנעת הפרט איננו יכולים לפרט מעבר לכך".