"ידעתי שיבוא יום בו רות דוד תשב בכלא; היא התעללה בי"

עו"ד נינה בסן, עובדת לשעבר בפרקליטות מחוז ת"א, בריאיון לרשת ב': "רות דוד שמה אותי על הקנה - וזה מה שמאפיין אותה: מי שלא היה מחבריה, מי שלא היה מעושי דבריה, נידון להתעללות ולנקמנות מזוויעה"

רות דוד / צילום: אלון רון
רות דוד / צילום: אלון רון

עו"ד נינה בסן, עורכת דין לשעבר בפרקליטות מחוז תל-אביב, אמרה היום (א') לרשת ב' כי פרקליטת המחוז לשעבר, עו"ד רות דוד, התנהלה בדרך לא ראויה גם כששימשה בתפקידה הציבורי.

בריאיון לתוכנית "הכל דיבורים" אמרה עו"ד בסן: "ידעתי שהיום הזה יקרה, ידעתי שיבוא יום אחד והיא תשב בכלא. אף לא האמין לי כשפרשתי בגללה ב-2007. אני לא שמחה שזה קרה לה, אבל היה ברור שהכתובת על הקיר".

"הכול התחיל ב-2004.התפרסם מכרז, ושמתי לב שהיה בו בו משהו לא תקין. פניתי בעניין לשירות המדינה, אבל לא הייתי מספיק חזקה לטפל בזה לבדי. מאותו רגע רות דוד שמה אותי על הקנה - וזה מה שמאפיין אותה: מי שלא היה מחבריה, מי שלא היה מעושי דבריה, נידון להתעללות ולנקמנות מזוויעה.

"מ-2004 עד 2007 היא עשתה לי את המוות, התלוננה שאני מאחרת לעבודה, אמרה שאני פרקליטה גרועה, העלימה תיקים שטיפלתי בהם. היא רצתה שאפרוש מהפרקליטות. רות דוד הייתה זו שגדעה את החבל שאליו הייתי מחוברת לפרקליטות.

"כששמעתי בפעם הראשונה על הקשר שלה עם עו"ד רונאל פישר, התפללתי שהתכונות שלה יובילו אותה לשם, שגבהות הלב שלה, היהירות שלה... כשראיתי אותה מובלת למעצר, זכרתי את היום שבו יצאתי מהפרקליטות ללא ליווי של אף אחד מחבריי".

בסן היא כיום מדריכת טיולים בחו"ל, לאחר שעזבה את עולם המשפט.