אכלוס פרויקטים והמדד השלילי סייעו לגב ים לזינוק ברווח של יותר מ-90%

אכלוס פרויקטים שהושלמו ב-2014 הקפיץ את הכנסותיה משכירות ב-9% ברבעון הראשון, ל-97 מיליון שקל

אבי יעקובוביץ / צילום: סיון פרג
אבי יעקובוביץ / צילום: סיון פרג

חברת הנדל"ן המניב גב ים סיכמה הבוקר רבעון ראשון חיובי, בו נהנתה משיפור בפעילות השוטפת, שיחד עם הכנסות מימון הזניק את הרווח הנקי שלה ביותר מ-90% ל-73 מיליון שקל. בסיכום הרבעון הראשון של 2015 נהנתה גב ים מאכלוס פרויקטים שהושלמו ב-2014, ואלה הקפיצו את הכנסותיה מדמי שכירות ב-9% ל-97 מיליון שקל.

עוד נהנתה החברה שבשליטת נכסים ובנין, זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי, מהכנסות מימון של 23 מיליון שקל, בזכות הפרשי הצמדה לאחר ירידה של 0.7% שנרשמה במדד המחירים לצרכן. כן היא רשמה עליית שווי של 11 מיליון שקל בעקבות מימוש קרקע ברחובות ובנס ציונה, בתמורה ל-153 מיליון שקל, ממנה היא צופה רווח נקי כולל של כ-15 מיליון שקל - כ-8 מיליון מתוכו הוכר ברבעון הראשון.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים, מסר היום כי "החברה ממשיכה בתנופת הייזום והבנייה רחבת ההיקף, בחמישה פרויקטים בשטח כולל של כ-100 אלף מ"ר, הכוללים בין היתר את גב ים O2 בהרצליה, מגדלי מתם מערב בפארק מתם בחיפה ופרויקט בפארק גב ים רחובות, שנמכר לאחרונה". יעקובוביץ' ציין כי עם השלמת פרויקטים אלה, היקף השטחים המניבים של גב ים יעמוד על כ-870 אלף מ"ר.

פעילותה המרכזית של גב ים היא בנכסים מניבים, ונוסף על כך יש לה פעילות בתחום המגורים. בשנה האחרונה קפצה מנייתה בכ-40%, והיא משקפת לגב ים שווי של קרוב ל-2.5 מיליארד שקל. בחברה מוסיפים כי בסיכום רבעוני הרווח התפעולי הנקי (NOI) עלה ב-9% ל-94 מיליון שקל, וה-NOI לנכסים זהים התחזק ביותר מ-2% ל-88 מיליון שקל. סך התחייבויותיה של גב ים מתקרב ל-4 מיליארד שקל, 680 מיליון שקל מתוכן התחייבויות שוטפות. הונה העצמי עומד על 1.55 מיליארד שקל - עלייה של 8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

אדר עציוני, אנליסט הנדל"ן של אקסלנס ברוקראז', הגיב לדוחות בציינו כי מדובר ב"תוצאות טובות לגב ים, כאשר נכסים איכותיים מייזום ממשיכים להצטרף ולתרום משמעותית לפורטפוליו. ברמת המחיר הנוכחית, גב ים איננה זולה ומתומחרת קרוב לשוויה ההוגן. ואולם, ביחס לשאר האלטרנטיבות היקרות בסקטור, גב ים עדיפה משמעותית על שחקניות בתחום המשרדים, לא רק בהיבט התמחור אלא גם בהיבט הסיכון".