צביקה ויליגר מכר מניות ויליפוד בכפול ממחיר השוק

מימש אופציה בהסכם העברת השליטה בויליפוד ומכר מניות החברה הבת לאמבלייז בכ-2 מיליון דולר

צביקה ויליגר/צילום: איל יצהר
צביקה ויליגר/צילום: איל יצהר

האחים ויליגר ממשיכים לצבור הון מעסקת מכירת השליטה בויליפוד לאלכסנדר גרנובסקי. אתמול דווח לבורסה, כי צביקה ויליגר מימש אופציית Put למכירת כ-167 אלף מניות החברה הבת של ויליפוד לאמבלייז שבשליטת גרנובסקי (בשמה החדש - בי.אס.די), תמורת 2 מיליון דולר.

בעסקת ויליפוד, שבוצעה במארס 2014, רכש גרנובסקי מידי צביקה ויוסי ויליגר את השליטה בחברת המזון באמצעות אמבלייז, תמורת כ-268 מיליון שקל, והוסיף עוד 20 מיליון שקל בהצעת רכש. נכון להיום עומד שווי ההחזקה על הרבה פחות ממחצית סכום ההשקעה.

העסקה כללה גם אופציית Put שהוענקה לאחים ויליגר, שנתנה להם את האפשרות למכור לאמבלייז את מניותיהם (כולן או חלקן) בחברה הבת ויליפוד אינטרנשיונל, הנסחרת בנאסד"ק. האופציה ניתנה לתקופה שתחילתה שנה אחרי העסקה, וסיומה חמש שנים אחרי העסקה (כלומר מארס 2015 עד מארס 2019), ומחיר המניה שנקבע למימוש האופציה הוא 12 דולר. בעת העסקה היה מחיר מניית ויליפוד אינטרנשיונל כ-7.9 דולרים, וכיום המחיר הוא 5.6 דולרים - פחות ממחצית המחיר שמובטח לאחים.

המימוש הנוכחי של צביקה ויליגר הוא מימוש שני של האופציה, לאחר שלפני כחודשיים מימשו הוא ואחיו אופציית Put למכירת כ-67 אלף מניות כל אחד, תמורת כ-800 אלף דולר לכל אחד מהם. בעקבות שני המימושים האלה, אמבלייז (בי.אס.די) מחזיקה כעת ב-2.3% מהון המניות של ויליפוד אינטרנשיונל, בשווי נוכחי של כ-1.7 מיליון דולר; צבי ויליגר מחזיק ב-2.6% ויוסף ויליגר אינו מחזיק במניות החברה, אלא רק באופציות.

הצרות של גרנובסקי

גרנובסקי, שנתון כיום בקשיי נזילות על רקע המשבר באוקראינה שפגע בעסקיו, חתם לפני כשלושה חודשים על הסכם עם השניים, שלפיו הם ילוו לו 83 מיליון שקל, שיסייעו לו לעמוד בהתחייבויות לנושיו השונים, והוא ישעבד כבטוחות לטובתם את מלוא החזקותיו בחברת BGI, שבאמצעותה הוא שולט באמבלייז ובויליפוד בשרשור.

בין היתר נקבע בתנאי ההלוואה כי האחים ימשיכו לנהל בלעדית את פעילות המזון של ויליפוד בהתאם להסכם מכירת השליטה בחברה. באותו הסכם נקבע כי השניים ימשיכו לשמש במשך 3 שנים כיו"ר הדירקטוריון (צביקה) וכנשיא (יוסי), וזאת תמורת דמי ניהול העומדים על כ-4 מיליון שקל בשנה לכל אחד. השניים גם התחייבו לתקופת אי-תחרות של שלוש שנים נוספות, שבגינן יקבל כל אחד מהם 1.5 מיליון שקל לשנה בתוספת מע"מ.

משמעות ההסכם הייתה שהאחים ויליפוד היו יכולים להשתלט מחדש על החברה שמכרו לגרנובסקי בנזיד עדשים (כפי שעשו בעבר בעסקה עם אוליגרך אחר). אך בסופו של דבר ההסכם לא יצא אל הפועל, בשל ההליך המשפטי שפתח נגד גרנובסקי אחד מנושיו, אלפא בנק ממזרח אירופה. ההליך החל בשל חוב של 15 מיליון דולר והסתיים בפשרה שבה גרנובסקי העביר לבנק נכסים בשווי 11 מיליון דולר באוקראינה.