תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

צרות טובות: כיצד תשקיעו מיליון שקלים?

לאחר שחסכת כל השנים וסוף סוף צברת הון מספק, רצוי לבחון היטב את אפשרויות ההשקעה העומדות בפניך ■ מה חשוב לזכור לפני שמחליטים היכן לשים את הכסף?

מה לעשות עם ההון שנצבר/ shutterstock
מה לעשות עם ההון שנצבר/ shutterstock

*** הכתבה מטעם אלטשולר שחם

מיליון שקלים הוא סכום שרוב האנשים יכולים רק לחלום עליו. הסכום הזה גרם לך לא פעם לחשוב שאולי שווה ללמוד את הנושא לעומק. התחלת לחפש יועצי השקעות ואתה יודע שאתה מסוגל לייצר מהכסף הזה עוד כסף, אבל סדר היום הקדחתני לא מאפשר לך ללמוד את הנושא לעומק.

אולם, בזמן האחרון הכותרות על הפנסיות שהולכות ונשחקות תופסות נפח גדול יותר בעיתונים הכלכליים. כשפענחת את הסטייטמנט האחרון מביטוח המנהלים הבנת שמה שצברת עד עכשיו יבטיח לך פחות מחצי מההכנסה השוטפת שלך, וזה למרות שעשית תשואה לא רעה בכלל. קיווית שהמיליון שחסכת לאורך השנים ישמש למותרות - טיולים לחו"ל, שדרוג מכונית ועזרה לילדים, אך החשש הפתאומי מנפילה ברמת החיים נותן אותותיו.

שי ירון, מנכ"ל חברת אלטשולר שחם ניהול קרנות נאמנות בע"מ, מציין כי "הסיפור הזה הוא סיפור של רבים וטובים. אנשים לא מבינים כמה חשוב לקחת אחריות על העתיד שלהם. הפנסיה שכולם חולמים עליה לא תספיק לרוב החוסכים ומי שלא יחסוך סכומים נוספים צפוי להיתקל בעתיד מריר".

- מה בכל זאת אפשר לעשות?

"צריך לקחת אחריות על הכסף. אם מצליחים לחסוך, צריך להתחיל לחשוב לטווח הארוך ולהתייעץ עם איש מקצוע. בנוסף צריך להבין שכשזה מגיע לסכומים כאלה שווה להשקיע אבל גם חשוב להבין שכמו בחיים, גם בשוק ההון יש עליות וירידות וצריך לדעת להיערך לכך. כאשר בוחרים להשקיע חשוב ללמוד להתמיד ולגלות סבלנות לשינויים שבשוק."

איפה ואיך משקיעים את החסכונות? בואו להתייעץ עם המומחים של אלטשולר שחם>>

ככל שהסכום שברשותך יאמיר, כך מספר האופציות להשקעה יגדל. את הבחירה באפיק השקעה כזה או אחר עדיף שתעשה על פי צרכייך ומאפייני האישיות שלך.

אהבת/שנאת סיכונים - עד כמה אתה אוהב סיכונים? סיכון גבוה יכול לשאת פירות רבים, אבל הוא גם יכול להוביל לאובדן משמעותי או מוחלט של הכסף. לעומת זאת, התנהלות סולידית אמנם תבטיח יציבות מסוימת, אך גם הסיכוי להשגת תשואה נמוך יחסית. משקיע ששונא סיכונים ויחליט להשקיע בסטרטאפ, לדוגמה, יגזור על עצמו אין ספור לילות ללא שינה, מתחים רבים והתוצאה, כנראה, תהיה עבורו לא מספיק מוצלחת אל מול הסיכון שלקח.

אורך רוח - אחת מהתכונות החשובות ביותר שמשקיע צריך לנכס לעצמו היא סבלנות. לדברי ירון "צריך להבין ששוק ההון הוא זירה תנודתית והחכמה היא לראות את התמונה המלאה ולהתעלות מעל הפיתוי והפחד. ככל שהחלטות מתבצעות על סמך נתונים קצרי טווח או כתוצאה מאמוציות, הסיכוי להגיע לתוצאה טובה יורד. השילוב בין אהבת הסיכון ומידת הסבלנות של המשקיע, היא זו שתקבע מה הוא אפיק ההשקעה המתאים ביותר עבורו".

התנהלות נכונה בשוק ההון 2
 התנהלות נכונה בשוק ההון 2

- אם כך, מה האפשרויות העומדות בפני המשקיע?

"כשעוסקים בהשקעה של סכום גבוה כמו מיליון שקלים, ישנן אלטרנטיבות רבות להשקעה וביניהן השקעה בנדל"ן, ניירות ערך ועוד. יש מי שבנוי וחותר למעורבות אישית גבוהה ויפנה להשקעה בעסק, בנדל"ן או בניירות ערך לניהול עצמי. לכל אחת מהאלטרנטיבות יש מאפיינים ייחודיים. מי שיעדיף מעורבות נמוכה בהשקעה יוכל להשקיע בתיק השקעות מנוהל".

- תוכל לתת דוגמאות?

"אם החלטת שאתה משקיע בעסק, עדיף מאוד שתבין ברמה מאוד גבוהה כיצד הוא מתנהל, כיצד מודדים את ההצלחה בו וכמובן את הסביבה התחרותית. על פי רוב, השקעה כזו דורשת מעורבות מאוד עמוקה ולא פעם מבוססת על אמון גדול בשותפים. לצד הסיכונים הגדולים, יש כמובן סיכוי לסיפוק מאוד גדול וכמובן הצלחה ורווחים. קל זה לא.

"השקעה בנדל"ן כוללת מגוון גדול מאוד של אפשרויות. יש מי רוכש דירה להשכרה, ואז צריך להתחשב בהוצאות של שיפוץ אחת לכמה שנים, וכן בכך שמדי פעם הדירה תעמוד ריקה. סביר להניח שהתשואה תהיה נמוכה אבל בטוחה יחסית. לא מעט אנשים מתחברים לתחושה הטובה מנכס שאפשר למשש. יש כמובן מי שנדל"ן עבורו זה יזמות. שיפוץ, תמ"א או בנייה. העיסוק בכך דורש חושים עסקיים, המון סבלנות מול הבירוקרטיה ויכולת מיקוח תמידית עם בעלי מקצוע עם מוסר עבודה משתנה. מי שיודע לעשות זאת מרוויח לא רע".

- ובעולם ההשקעות?

"השקעה ישירה ועצמית בניירות ערך יכולה להתבצע בטווח מאוד גדול של מומחיות ואינטנסיביות. מי שבדרך כלל עסוק ומתמחה בתחום אחר או פשוט אין לו ראש למעקב אחר השווקים, מסתכן שלצד המלכודות הפסיכולוגיות שהשווקים מניחים לנו לא פעם, הוא יטעה בניתוח לא נכון של נתונים. היתרון כמובן הוא חיסכון מסויים בעלויות.

ברוב המקרים, מי שמחפש פיתרון לניהול כספים, ימצא את הפתרון הטוב ביותר אצל יועץ השקעות בבנק או מנהל תיקי השקעות. היתרון של מנהלי תיקי השקעות על יועץ טמון בדרך כלל בעובדה שהוא משחרר אותך מהחלטות שוטפות ולכן הסיכון שתחמיץ הזדמנות או שהתשובה שלך תהיה מושפעת מלחץ רגעי, הוא קטן".

לסיכום, בהתאם לצרכייך, אופייך, למידת הסבלנות וכן לאהבת או שנאת הסיכון שלך, ייקבע אפיק ההשקעה המתאים ביותר עבורך. עם זאת חשוב להבין כי מבין האפיקים השונים, האפיק המתאים ביותר והטוב ביותר הוא זה שיאפשר לכסף שלך לעבוד בשבילך.

אז מה עושים עם הכסף? פנו למומחים של אלטשולר שחם >>

הערות משפטיות:

• האמור בכתבה הינו חומר מסייע בלבד ואין לראות במידע האמור כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בנכסים הפיננסים המוזכרים בו ולכן אין לקבל על סמך האמור החלטות השקעה כלשהן • אין באמור לעיל בכדי להוות תחליף לשיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל משקיע • אין באמור לעיל בכדי להוות התחייבות לתשואה עודפת כלשהי ואין בתשואות עבר כדי להבטיח תשואה דומה בעתיד.