חזי בצלאל לקראת כניסה לשוק הסלולר הישראלי

בעלי 018 אקספון הפקיד היום את הערבות הבנקאית הדרושה לצורך קבלת רישיון סלולר בהיקף 96.5 מיליון שקל ■ נדרש להשקיע עוד מאות מיליוני שקלים בהקמת רשת עם אחד המפעילים

חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן
חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן

חזי בצלאל מנפץ את כל התחזיות שדיברו על כך שלא יעמוד בהתחייבות שלקח להיכנס לשוק הסלולר, והיום (ג') נודע ל"גלובס" כי הוא מפקיד את הערבות הבנקאית בהיקף של קרוב ל-100 מיליון שקל, שעליה התחייב למשרד התקשורת בעת שהתמודד במכרז התדרים ורכש רצועת תדרים.

ליתר דיוק, מדובר בסכום של 96.5 מיליון שקל שמתחלקים באופן הבא: 80 מיליון שקל מופקדים כערבות, ו-16.5 מיליון שקל מועברים עבור הרישיון ומהווים 50% מהסכום שהציע בצלאל עבור רצועת התדרים.

בצלאל הוא הבעלים של חברת 018 אקספון, וכניסתו לשוק הסלולר היא אחת התעלומות המסקרנות ביותר בענף, לאור העובדה שהירידה ברווחיות החברות מתעצמת מרבעון לרבעון. בצלאל נחוש להיכנס לשוק, וההוכחה לכך היא בערבות שהוא מפקיד היום במשרד התקשורת, אשר איש מלבד האנשים סביבו לא האמין שיפקיד.

בצלאל מתקדם במגעים שלו להסכם להקמת רשת משותפת עם אחד המפעילים הקיימים, כפי שמחייב משרד התקשורת. הוא צפוי להביא להסכם את רצועת התדרים בהיקף של 5 מגה שרכש, ומחצית מההשקעה בהקמת רשת דור רביעי.

למעשה, מעבר לערבות שהפקיד, בצלאל נדרש להשקיע עוד מאות מיליוני שקלים כדי שיוכל להיכנס לשוק ולספק שירותי סלולר. וכל זה נעשה כאשר השוק הסלולרי נמצא בירידה דרמטית והמפעילים עוצרים השקעות.

בשיחות עם מקורביו בצלאל אומר כי הוא אינו מתרגש מהשחיקה ברווחיות החברות, וכי בטווח הארוך יחול תיקון שיביא להעלאת מחירים לרמה סבירה.

נציין כי גם יתר המפעילים הסלולריים אמורים להפקיד היום את הכספים עבור התדרים שרכשו במכרז הדור הרביעי בתחילת השנה.