פיתוח ישראלי: קהילה ורשת חברתית לבעלי כלבים

באפליקציית wooof ניתן למצוא מפה שכוללת מיקומים של פארקים ואזורים ייעודים לכלבים, אפשר לראות במיקומים ספציפיים אם נמצאים שם עוד כלבים עם בעליהם, אפשר לצפות בתמונות שהעלו המשתמשים באותו המיקום ועוד

יעל ברויטמן / צילום: תמר מצפי
יעל ברויטמן / צילום: תמר מצפי

הכלב תמיד היה ידידו הטוב של האדם, אך נראה שבשנים האחרונות התואר הזה קיבל משמעות אחרת, כאשר אל קדמת הבמה הגיח הסמארטפון. התחרות על תשומת-הלב היא לא קלה, אך אפליקציה שהושקה בחודשים האחרונים מנסה לשלב את שני העולמות, ולתת לבעלי כלבים מענה ידידותי שיכול להועיל גם לכלב שלהם ואמור להוות One stop shop לבעלי כלבים.

"כל החיים היו לי כלבים. זה משהו מאוד אמוציונלי, שמשדר המון אהבה. עד היום לא הייתה אפליקציה בתחום שיש בה את הכול - גם את הטיפול בכלב, וגם את הקהילה והרשת החברתית של הבעלים", מסבירה יעל ברויטמן. "החלטנו להרים את הכפפה ופיתחנו את wooof, כפלטפורמה שלמה בעולם של הכלבים".

אז מה כוללת האפליקציה ומה היא מעניקה לקהילה של בעלי הכלבים? בראש ובראשונה ניתן למצוא בה מפה, שכוללת מיקומים של פארקים ואזורים ייעודים לכלבים, כולל חיווי על מה קיים במקום עצמו - ברזיות, ספסלים, גדר, חול וכדומה. אפשר לראות במיקומים ספציפיים אם נמצאים שם עוד כלבים עם בעליהם (בתנאי שהם משתמשים באפליקציה כמובן).

בנוסף, אפשר לעקוב בזמן אמת אחר משתמשים (בהתאם להגדרות הפרטיות שלהם), שהולכים ומסתובבים עם הכלבים שלהם. בכל מיקום אפשר גם לצפות בתמונות שהעלו המשתמשים באותו המיקום.

"הרעיון של רשת חברתית מאפשר לא רק להעלות תמונות עם כיתובים ופילטרים מיוחדים, אלא גם לנהל צ'אט בין המשתמשים ואפילו לקבוע פגישות, שבמהלכן הכלבים יכולים לשחק ביחד", אומרת ברויטמן.

הפוטנציאל הרוסי

בצד העסקי, מסבירה ברויטמן, ניתן למצוא רשימה של 500 בתי עסק, שכוללים וטרינרים, חנויות לציוד לבעלי חיים, בתי קפה ידידותיים לכלבים ועוד, כולם מבוססי מיקום ועם אפשרות לדירוג. אף שהאפליקציה פועלת כרגע רק בישראל, היא מוצגת בשפה האנגלית.

"זו החלטה שלקחנו, ובינתיים הולכות ומתפתחות קהילות באופן עצמאי עם משתמשים בסן פרנסיסקו, גרמניה ואנגליה", היא מספרת. בימים אלה משיקה החברה את האפליקציה גם בערים מוסקבה ובסן פטרסבורג שברוסיה, מתוך רצון להתרחב ולאפשר גם למשתמשים שם יכולות של צפייה ודירוג בתי עסק רלוונטיים.

"ישראל הייתה ה-Beta Site שלנו. בשוק הישראלי יש 350 אלף כלבים - מהם 250 אלף כלבים בטיפול וטרינרי. ברוסיה יש 10 מיליון כלבים, כך שהפוטנציאל הוא רב", מספרת ברויטמן. "יש לנו כבר 14 אלף בעלי כלבים ברשימת ההמתנה שם".

הרעיון להתקרב גם לעולם בעלי החתולים, אגב, לא קורץ כרגע לברויטמן. "כרגע לא חושבים על כניסה לאפליקציה של חתולים. זה משהו שלא מדבר אלינו בשלב הזה", היא אומרת.

בימים אלה נמצאת החברה בעיצומו של סבב גיוס נוסף, מתוך מטרה להתרחב הן ברוסיה ובמקומות אחרים ולהוסיף פיצ'רים נוספים לאפליקציה.

מודל עסקי: בתי עסק יכולים לקדם את עצמם תמורת תשלום באינדקס נותני השירותים, ניתן לחלק קופונים, ועוד.

משמעות השם: צליל נביחת הכלב.

Wooof

שנת הקמה: 2014

מייסדים: יעל ברויטמן

היקף גיוס: מיליון דולר

משקיעים: משקיעים פרטיים

מספר עובדים: 11