הרצליה: תוכנית לבניית מעונות סטודנטים במקום בניין נטוש

מדובר במבנה נטוש הממוקם בפינת הרחובות בן-סרוק ודון יוסף הנשיא בעיר, עליו קיים היום מבנה בטון בן 3 קומות ששימש בעבר את קופ"ח כללית

עיריית הרצליה מקדמת את הפיכתו של מבנה נטוש למעונות סטודנטים. מדובר במבנה נטוש הממוקם בפינת הרחובות בן-סרוק ודון יוסף הנשיא בעיר, עליו קיים היום מבנה בטון בן 3 קומות ששימש בעבר את קופת-חולים כללית.

לפני מספר שנים חזר המגרש עליו עומד הנכס, בשטח כ-2.5 דונם, לבעלות העירייה, וכעת בכוונתה להרוס אותו ולקדם את הבנייה של מעונות הסטודנטים. נכון להיום טרם נקבע מועד להריסת המבנה.

לדברי ראש העיר, משה פדלון, החברה הכלכלית של העיר תקדם את הפרויקט, ולאחר אישורו במועצת העיר ובועדה לתכנון ובנייה תפרסם החברה הכלכלית מכרז להקמת המבנה החדש. "אנחנו נפרסם מכרז שככל הנראה יהיה מכרז BOT לבנייה ותפעול המבנה לתקופה ארוכה. מדובר במהלך נוסף שנועד לעודד ולהקל על הצעירים בעיר הרצליה ולשמור אותם בעיר".

על-פי התוכנית המתגבשת, המתחם החדש עתיד לכלול 110 יחידות מגורים הצפויים לספק מענה לכ-200 סטודנטים יחידים וזוגות. מעיריית הרצליה נמסר היום (ג') כי שכר הדירה הצפוי במעונות עתיד לעמוד על כ-1,500 שקל לחודש ליחידת דיור שתאכלס סטודנט אחד, כ-2,700 שקל לחודש ליחידת דיור זוגית וכ-4,000 שקל לחודש ליחידת דיור המונה 3 שותפים.

עוד נמסר מהעירייה כי בשבוע הבא יובאו לאישור מועצת העיר קריטריונים להגשת מועמדות לזכאות למגורים במעונות. בקריטריונים שגובשו אך כאמור עוד זקוקים לאישור נקבע כי סטודנטים מן המניין ללימודי תואר ראשון או שני ולימודי תעודה, בגילאי 20 עד 35, תושבי הרצליה במשך 4 שנים מתוך 10 השנים האחרונות יהיו זכאים למעונות. עוד על-פי הקריטריונים: על הסטודנטים להיות חסרי דירה ועדיפות תינתן למי ששירת שירות צבאי מלא או שירות לאומי-אזרחי. בעירייה מדגישים כי בחירת הסטודנטים מתוך כלל הזכאים תיעשה בהגרלה מבוקרת, על-ידי גוף חיצוני שייבחר במכרז בהמשך התהליך.

מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה, התייחסה אף היא לתוכנית ואמרה: "הפרויקט יגדיל את היצע הדירות לסטודנטים בעיר. תקופת המגורים במעונות תהיה לשנה אחת ולסטודנט תינתן האפשרות להאריך את תקופת המגורים מדי שנה עד לסיום לימודיו ולא יותר מ-3 שנים בסך-הכול, זאת על מנת לאפשר למספר סטודנטים רב ליהנות מההטבה".