סמארטפון One M9 של HTC: משוכלל, לא מספיק חדשני

ה-One M9 הוא מכשיר טוב, אבל השדרוגים המעטים לעומת קודמו הופכים אותו לנחלתם הבלעדית של לקוחותיה הנאמנים של החברה הטייוואנית

שנה חלפה, וסמארטפון דגל חדש של HTC יוצא לשוק. מדובר ב-One M9, ממשיכו של M8. במבט ראשון מבחינים רק בשינויים עיצוביים קלים במכשיר, כך שאפשר להניח שדבר לא השתנה בין המכשירים ואכן, גם במבט נוסף, מגלים שהשינויים לא גדולים. המכשיר נמכר בארץ ע"י טאץ' גרופ עם שנתיים אחריות.

עיצוב: אחד היתרונות הבולטים של ה-M9 על-פני רוב מכשירי הדגל של יצרניות האנדרואיד, הוא העיצוב. דגם One עשוי כמו שאר מכשירי הסדרה מחומרי אלומיניום, המספקים לו מראה יוקרתי בהרבה מסמארטפוני הפלסטיק שאנחנו רגילים לראות. המכשיר אומנם לא קל, 157 גרם וגם לא דק - 9.6 מ"מ, אבל הוא פשוט נראה טוב. M9 הוא סמארטפון מעט גדול, בגלל הרמקולים המוצלחים הממוקמים בחזית שלו.

מסך: המסך לא חד ועשיר בצבעים כמו חלק מהמתחרים בשוק. מדובר בצג בגודל 5 אינץ' ברזולוציית Full HD וזכוכית ממוגנת מסוג גורילה גלאס 4.

ממשק: ה-M9 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת לוליפופ (5.0.2) עליה HTC משלבת את המעטפת Sense 7. עמוד הבית של המכשיר יודע להתאים את עצמו למשתמש לפי מיקומו: בית, עבודה או חוץ. ומשנה את האפליקציות כך שהן יתאימו לאותה סביבה.

למשל, אפליקציית ניווט, מוזיקה ומצלמה עולות כאשר נמצאים בחוץ. בנוסף, המערכת יודעת להציע להוריד אפליקציות שהיא חושבת שמתאימות למשתמש. בעיקרון מדובר ברעיון חביב, אבל צריך להתרגל לכך שהמיקום הקבוע של האפליקציות משתנה, וצריך להתחיל להבין איפה המערכת מיקמה את וואטס אפ.

חומרה: HTC שילבה חומרה חזקה ב-M9, כזו שעובדת חלק ובזריזות. יש כאן מעבד מסוג סנפדרגון 810 של קוואלקום עם 8 ליבות במהירות 1.5 ו-2 ג'יגה הרץ, 3 ג'יגה זיכרון, נפח אחסון של 32 ג'יגה וכמובן גם כניסה לכרטיס זיכרון (עד 128 ג'יגה). אחרי שסמסונג ויתרו על כרטיס הזיכרון ב-S6, מדובר בדבר לא טריוואלי במכשירים של ימינו.

מצלמה: HTC ויתרה על טכנולוגיית האולטרה פיקסל שהייתה קיימת ב-M8 - טכנולוגיה שלא הוכיחה את עצמה. דגם ה-M9 מגיע עם חיישן 20.7 מגה פיקסל עם פלאש כפול (תאורה חמה וקרה). תוצאות הצילום מוצלחות מאוד במקומות עם תאורה טובה, אבל שנכנסים למקום סגור, האיכות יורדת משמעותית.

סוללה: אחת האכזבות שלנו מה-M9 היא הסוללה, המחזיקה עד שעות הערב המאוחרות ובמקרים מסוימים גם נגמרת לפני (קיבולת של 2840 מיליאמפר/שעה). HTC משלבת כאן את טכנולוגיית הטעינה המהירה שאפשר למצוא ברוב מכשירי הדגל משנת 2014. ניתן לטעון 60% מהסוללה בחצי שעה (Quick Charge 2.0). את הסוללה לא ניתן לפרק.

בשורה התחתונה: ה-One M9 הוא מכשיר טוב, אבל השדרוגים המעטים לעומת קודמו הופכים אותו לנחלתם הבלעדית של לקוחותיה הנאמנים של החברה הטייוואנית.

מחיר: 3,850 שקל.

ציון: 8.5.