UBS תהיה אחראית גם לנכסי ישראלים המתגוררים בחו"ל

הבנק מרחיב את פעילותו בישראל, לאחר שעד היום הפעילות מול הישראלים נוהלה בשתי אופרציות נפרדות - אחת בישראל ואחת בחו"ל

קובי פיגנבוים/ צילום: איל יצהר
קובי פיגנבוים/ צילום: איל יצהר

בעוד שחלק מהבנקים הזרים מצמצמים פעילות בישראל, UBS החליט דווקא להרחיב את פעילותו כאן, ונראה שגם החקירה שמנהלת רשות המסים נגד לקוחותיו הישראלים אינה מרתיעה אותו.

ל"גלובס" נודע כי עובדי השלוחה בישראל קיבלו היום הודעה ולפיה השלוחה בישראל תטפל מעתה לא רק בלקוחות הישראלים המתגוררים בישראל, אלא גם בישראלים המתגוררים בחו"ל. עד היום הפעילות מול הישראלים נוהלה בשתי אופרציות נפרדות - אחת בישראל ואחת בחו"ל.

במסגרת השינוי, שיגדיל את היקף הנכסים המנוהל בישראל, יקבל קובי פיגנבוים, המנכ"ל הנוכחי של UBS Wealth Management ישראל, תואר של סגן יו"ר. החברה האחות, UBS ניירות ערך ישראל, תמשיך לפעול כיחידה עצמאית בניהולו של עדי ויגודסקי, ולא תושפע מהמהלך.

UBS נכנס לתחום הבנקאות הפרטית בישראל לפני כ-3 שנים והרחיב את הפעילות בארץ, שעסקה עד אז בעיקר בתחום המסחר בניירות ערך. לפי הערכות, ב-3 השנים הללו גייסה החברה נכסים בהיקף של יותר ממיליארד דולר, ורף ההשקעה המינימלי שנדרש כדי להתקבל כלקוח בחברה הוא מיליון דולר.

תחום הבנקאות הפרטית עובר שינויים דרמטיים בשנים האחרונות, בין היתר על רקע החקירות שמנהלות רשויות שונות בעולם, ובראשן ארה"ב, בנושא העלמות מס של לקוחות. בישראל החקירה המפורסמת ביותר שמתנהלת בימים אלה בנושא זה קשורה ב-UBS. לידי רשות המסים הגיעה רשימת לקוחות ישראלים של הבנק, והרשות בודקת חשד כי הלקוחות העלימו מסים באמצעות חשבונותיהם בבנק זה.

בעקבות מגמה זו, חלק מהבנקים בעולם צמצמו פעילות בתחום הבנקאות הפרטית הגלובלית. כמה בנקים זרים סגרו את הפעילות בישראל, ואחרים העלו דרמטית את רף נכסי הלקוחות שהם מקבלים, וסגרו חשבונות של לקוחות קטנים. לעומת זאת, ב-UBS סימנו את ישראל כשוק מרכזי בעל פוטנציאל צמיחה, וממקדים מאמצים דווקא להתרחב ולצמוח בשוק זה. הפעילות בישראל כוללת יותר מ-50 עובדים, והחברה גם צפויה לעבור בקרוב למשרדים חדשים.