מנכ"ל רשת מגה מוטי קרן מסיים את תפקידו

מאז מונה לתפקידו יזם קרן תוכנית אסטרטגית והשיק את רשת הדיסקאונט YOU, אך בפועל התוצאות של מגה הלכו והידרדרו במשך כל תקופת כהונתו

שבועות ספורים אחרי הדחת דודי ויסמן מתפקיד מנכ"ל קבוצת אלון, גם מנכ"ל רשת מגה, מוטי קרן, בדרך החוצה. רשת מגה פרסמה היום (ד') הודעה, ולפיה קרן ביקש לסיים את תפקידו. עוד קודם לכן הביעו בעלי המניות בקבוצת אלון חוסר שביעות-רצון מניהול רשת מגה, ולכן היה ברור שכהונתו של קרן היא על זמן שאול.

קרן אמנם יזם תוכנית אסטרטגית למגה והשיק את רשת הדיסקאונט YOU, אך בפועל התוכנית האסטרטגית לא עבדה, והתוצאות של מגה רק הלכו והידרדרו במשך כל תקופת כהונתו.

אשתקד ירדו מכירות הרשת ב-9.1% והסתכמו ב-5.75 מיליארד שקל, לעומת מכירות של 6.32 מיליארד שקל ב-2013. הרווח הגולמי של מגה ירד אשתקד ב-11.3% והסתכם ב-1.42 מיליארד שקל - שיעור של 24.7% מהמכירות; זאת לעומת רווח גולמי של 1.6 מיליארד שקל בשנת 2013, שהיוו שיעור של 25.3% מהמכירות.

לאחר שאת 2013 סיימה מגה עם רווח תפעולי של 43.9 מיליון שקל, את שנת 2014 חתמה הרשת עם הפסד תפעולי של 29.6 מיליון שקל.

בפועל, הפעילות גורמת הפסדים תפעוליים הגבוהים בעשרות מיליוני שקלים, כיוון שמכירת סניפים ורווח ממימוש המרלו"ג הביאו לרווח של עשורת מיליוני שקלים למגה, שקוזזו במלואם בהפסדים הכבדים.

הודעה ששלח הבוקר לעובדיו ציין קרן: "בשנתיים האחרונות התייחסתי פעמים רבות לכך שהעולם סביבנו משתנה, וכך גם התעשייה בה אנו פועלים, וכי אנו חייבים לפעול ולהתקדם במהירות כדי להוביל ולנצח. אנו יכולים להיות מרוצים מאוד מהתקדמותנו בשנה החולפת, בה התמקדנו בחיזוק יסודות החברה, השקת פורמטים חדשניים ובניית מנועי צמיחה שילוו את החברה עוד שנים רבות".

עוד הוסיף קרן כי "בעזרת צוות הנהלה, מנהלים ועובדים נחושים, הצלחנו ליישם אסטרטגיה מקיפה שתאפשר למגה להתמודד עם האתגרים העסקיים שלפניה, וזאת בתקופה בה השוק הקמעונאי בישראל עובר את אחד המשברים הקשים ביותר בתולדותיו. למרות שמדובר במהלכים אסטרטגיים ארוכי-טווח, ניתן לראות ניצנים ראשוניים של שינוי חיובי, והתחזית שלי היא שעד סוף שנת 2015 מגה תחזור לרווחיות".

אביגדור קפלן, מנכ"ל קבוצת אלון, הודה לקרן על תרומתו הרבה למען החברה ועובדיה. קרן הוסיף כי "בחודשים האחרונים התרחשו שינויים בהנהלת קבוצת אלון. הנני סמוך ובטוח כי גם ההנהלה החדשה מאמינה ביכולתה של מגה למקסם את נכסיה ולעמוד במטרות שהצבנו לעצמינו, ונחושה בהמשך יישום המהלכים שימשיכו לחזק את החברה גם בעתיד.

"במשך למעלה מ-70 שנה הצלחנו וצמחנו באמצעות חדשנות, חזון, מחויבות לאיכות ומסירות של אנשינו, וכך יהיה גם בעתיד. אני פונה לדרך חדשה תוך אמונה חזקה בעתידה של מגה, שתמשיך לצמוח ולהתחזק בעזרת הכישרון והיכולות שלכם".