חשד: אח ואחות העלימו 1.6 מיליון פרנק שווייצרי בבנק UBS

האחים מישה ויסמין ראובני מת"א, שלהם חשבונות פעילים בבנק UBS בשווייץ, חשודים כי מאז 2003 ועד היום השמיטו הכנסות שנבעו להם מחשבונות אלה

יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס
יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס

הרשימות השחורות שמגיעות לידי רשות המסים על ישראלים המחזיקים חשבונות בנק בשווייץ ממשיכות לספק חשודים בעבירות מס: יסמין ראובני (50) מתל-אביב, אשת עסקים מתחום האופנה והעיצוב, ואחיה, מישה ראובני (46) מתל-אביב, איש עסקים בתחום הנדל"ן, נעצרו הבוקר (ד') ושוחררו בתנאים מגבילים בחשד להעלמת הכנסות בהיקף 1.6 מיליון פרנק שווייצרי - כ-6.6 מיליון שקל - מאחזקת חשבונות בבנק UBS בשווייץ.

כידוע, בימים אלה מתנהלת חקירה רחבה ומורכבת במשרד פקיד שומה חקירות חיפה והצפון בפרשת חשבונות בנק המוחזקים על-ידי ישראלים בבנקים שווייצרים בהיקף המסתכם במאות מיליוני אירו. עד כה נחקרו בפרשה לקוחותיו של רוני אליאס, יועץ השקעות בבנק UBS השווייצרי.

ואולם, בשבוע שעבר הכריז מנהל רשות המסים, משה אשר, כי בידי הרשות רשימה נוספת של ישראלים המחזיקים חשבונות בבנק השווייצרי. האחים ראובני הם הנחקרים הראשונים מרשימה נוספת ואחרת של לקוחות בנק UBS בשווייץ, שהגיעה לידי החוקרים באמצעות יחידת יעדים של הרשות.

האחים ראובני, שלהם חשבונות פעילים בבנק UBS, חשודים כי מאז שנת 2003 ועד היום השמיטו הכנסות שנבעו להם מחשבונות אלה. יתרת חשבונה של האחות עומדת על כ-1 מיליון פרנק שווייצרי, ויתרת חשבונו של האח עומדת על כ-600,000 פרנק שווייצרי.

יתרה מזאת, מישה הוא בעל זכות חתימה בחשבונה של יסמין. כמצוין בבקשה, הוא ניהל את החשבון שלה והיה בקשר עם נציגי הבנק, הן בארץ והן בחו"ל.

מסמכים הקשורים לחשבונות הבנק של האחים ראובני היו ברשותו של האח מישה. לטענת הרשות, טרם תחילת החיפוש ניסה מישה ראובני להסתיר בעזרת אשתו את המסמכים הללו, אך ללא הועיל - אלה נמצאו ונתפסו על-ידי החוקרים.