הרשות השנייה לקשת: האם "האח הגדול" הבטיח ג'וינטים?

הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ' פנה לרשות השנייה בטענה כי אחד ממטופליו הצטרף לתוכנית ללא התייעצות איתו כרופא מטפל, בתמורה להבטחה שיקבל אספקה של מריחואנה לעישון

האח הגדול vip/ צילוםי:חצ
האח הגדול vip/ צילוםי:חצ

הרשות השנייה דורשת מזכיינית ערוץ 2 קשת הבהרות מידיות לאור טענות שהעלה הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ' כנגד הפקת "האח הגדול". רבינוביץ' פנה לרשות השנייה בטענה כי אחד ממטופליו הצטרף לתוכנית ללא התייעצות איתו כרופא מטפל, בתמורה להבטחה שיקבל אספקה של מריחואנה לעישון.

בתגובה שלח מנכ"ל הרשות השניייה, ניר שוויקי, מכתב לזכיינית קשת, ובו הוא מבקש עד לשעה 16:00 תשובות מפורטות באשר להליך הקבלה של אותו מטופל לתוכנית ובארש לליווי הרפואי אותו הוא מקבל. "נא פרטו מה כללו הבדיקות אשר נערכו למתמודדים טרם קבלתם לתוכנית. נבקש התייחסות פרטנית לגבי המתמודד המדובר", נכתב.

הרשות דורשת פירוט של הגורמים המקצועיים שבדקו את המשתתף, את עמדתם לגביו וכן האם קיבלו את כל המידע הפסיכולוגי אודותיו, ובכלל זה אישור של ד"ר רבינוביץ' המאשר כי הוא כשיר להשתתף בתוכנית.

כמו כן מבקשת הרשות השנייה לדעת מהי תדירות המפגשים השוטפים של הצוות הרפואי עם משתתפי התוכנית ומי הם אנשי הצוות.

הרשות הזכירה כי בהתחשב בטענות שעלו ממכתבו של ד"ר רבינוביץ', שפורסם בראשונה ב-ynet, "נדרשת קשת לנהוג הקפדה יתרה עם המתמודד המדובר ולדאוג לשלומו ובריאותו של המשתתף ושלומם ובריאותם של כל המשתתפים, שכן קשת הינה האחראית לשמירה על כבודם ובריאותם של משתתפי התוכנית".

הערכה פסיכיאטרית נוספת

בקשת העבירו לרשות השנייה מכתב מפורט ובו הסברים על סדרת הבדיקות שעברו מתמודדי התוכנית בטרם כניסתם לבית "האח הגדול", לצד פירוט מעמיק של הגורמים העומדים לרשותם במהלך הצילומים, ובהם פסיכיאטר, פסיכולוג, פרמדיק ורופא. כמו כן ציינו בזכיינית כי הטיפול הרפואי שכל אחד מהמשתתפים קיבל בטרם כניסתו לתוכנית, ממשיך גם במהלכה.

המנהל האתי הרפואי של קשת, ד"ר גיל סיגל, שלח מכתב משלו לוועדת האתיקה המרכזית, ובה כתב כי "על אף שעמדת הצוות הרפואי בעניינו של המתמודד הנדון הינה חד-משמעית ושונה לחלוטין מזו של ד"ר רבינוביץ' כפי שהיא עולה ממכתבו, ובעיקר כיוון שהאינפורמציה הרפואית שונה בתכלית מהמופיע במכתבו זה, הרי שלאחר דיון רפואי מקיף הוחלט כי למעלה מן הדרוש נבצע בימים הקרובים הערכה פסיכיאטרית נוספת על-ידי גורם שלישי ובלתי תלוי, ובסיומה תיערך הערכת מצב סופית.

"אני מצר עמוקות על החשיפה הציבורית והפגיעה חסרת תקדים בחיסיון הרפואי של אחד המתמודדים ב'האח הגדול'. מכתב המופץ לקהל כה רחב של נמענים, נמצא במזכירויות הנמענים של המכתב ועובר מיד ליד, מופץ באינטרנט כשבו מידע רפואי על טיפול פסיכיאטרי, נטילת סמים וכו', וכשנשוא המכתב מזוהה בקלות - הוא מעשה שלא ייעשה, ונמצא בסתירה לכל כלל אתיקה שאני מכיר".

מקשת נמסר: "הצוות המקצועי הרפואי מלווה את מתמודדי התוכנית לאורך שהותם בבית 'האח הגדול', זאת לאחר תהליך קפדני שהתקיים טרם כניסתם. בעניינים רפואיים, ההפקה פועלת על-פי הנחיות הצוות הרפואי ובהתאם לכללי הרשות השנייה, אשר כוללים גם את העקרונות שהתוותה ההסתדרות הרפואית".