איך יודעים שהסכם השיווק עם הטוטו מנופח? (הגרסה הסקוטית)

הליגה הסקוטית חתמה על הסכם חסות ראשי עם ענקית ההימורים לדברוקס, במסגרתו תיקרא הליגה "לדברוקס פרמיירשיפ". הסכום: כ-11.5 מיליון שקל לעונה (2 מיליון ליש"ט)

פרמיירליג, זכויות שידור, כדורגל / צלם: רויטרס
פרמיירליג, זכויות שידור, כדורגל / צלם: רויטרס

האם הסכם השיווק של ליגת העל בכדורגל עם הטוטו שווה את הכסף (כ-80 מיליון שקל בעונה הנוכחית)? מי שמחפש נקודת התייחסות לשווי השוק של הסכמים דומים בעולם יכול לקבל אחת כזאת מההסכם שנחתם היום (ה') בסקוטלנד: ענקית ההימורים הבריטית לדברוקס (Ladbrokes), תהפוך להיות הספונסר הראשי של הליגה הסקוטית הבכירה בשתי העונות הבאות, בתמורה ל-2 מיליון ליש"ט לעונה (כ-11.5 מיליון שקל).

במסגרת ההסכם תיקרא הליגה "לדברוקס פרמיירשיפ". בנוסף, חברת ההימורים תקבל גם את הזכויות השמיות לשלוש הליגות שמתחת לפרמיירשיפ, והן ייקראו "לדברוקס צ'מפיונשיפ" (ליגת המשנה), "לדברוקס ליג 1" ו"לדברוקס ליג 2". במסגרת ההסכם תקבל חברת ההימורים, ממש כמו הווינר הישראלי, חשיפה נרחבת בכל המגרשים בארבע הליגות הבכירות.

בשנתיים האחרונות, מאז סיימה את ההתקשרות עם הבנק קליידסדייל, התנהלה הליגה הסקוטית ללא הסכם חסות ראשי. ההסכם עם לדברוקס ייכנס לתוקף החל מעונת 2015/16.

אגב, ההכנסות של לדברוקס בשנת 2014 הסתכמו ב-1.74 מיליארד ליש"ט (כ-10 מיליארד שקל - פי ארבעה מהטוטו הישראלי). החברה מעסיקה כ-13,000 עובדים.