דיווח: גוגל עשויה לשלב כפתור "קנייה" בתוצאות החיפוש

עדיין לא ברור אם מדובר בתחרות ישירה מול eBay או אמזון, אך עפ"י הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", גוגל תציג את הכפתור רק בגלישה במובייל ולא בתוצאות החיפוש הרגילות

גוגל / צילום: רוירטס
גוגל / צילום: רוירטס

אחרי פייסבוק וטוויטר, גם גוגל שוקלת לשלב כפתור "קנייה" בפלטפורמה שלה. על-פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ענקית האינטרנט בדרך לשלב בשבועות הקרובים כפתור חדש שיאפשר קנייה ישירה מתוצאות החיפוש הממומנות שלה.

עדיין לא ברור עד כמה מדובר בתחרות ישירה מול eBay או אמזון, אך על-פי הדיווח, גוגל תציג את הכפתור רק בגלישה ממכשירי מובייל ולא בתוצאות החיפוש הרגילות.

לחיצה על כפתור הקנייה המיועד של גוגל יעביר את הגולש לדף נחיתה, שבו ניתן יהיה לבחור את גודל, צבע ואפשרויות המשלוח של המוצר המבוקש.

גוגל לא מתכננת להיכנס לעומק עולם הקמעונאות, ולכן פרוצדורת הטיפול במוצר ובמשלוח יהיו באחריות הספקים ולא באחריות גוגל. חלק מהספקים כבר הביעו חשש שהזהות המקוונת שלה תיפגע לאור עמוד הנחיתה המיועד של גוגל. עם זאת, גוגל מתכננת לאפשר לקמעונאים להציע תוכניות נאמנות ללקוחות, להציע להם להצטרף לניוזלטר ולאסוף עליהם מידע כפי שעשו עד כה.

בשונה מאמזון או eBay, גוגל לא מתכננת לגבות עמלה מכל מכירה שתיעשה באמצעות הפנייה מעמוד הנחיתה שלה, אלא תגבה תשלום כפי שהיא גובה כיום - פר קליק על תוצאת חיפוש ממומנת.

אם אכן המהלך ייצא לפועל, יהיה זה עוד נדבך באסטרטגיית המובייל שגוגל מקדמת באחרונה. כך, רק לאחרונה הנחילה שינוי משמעותי באלגוריתם החיפוש שלה ממכשירים ניידים, במסגרתו היא תתעדף בתוצאות החיפוש אתרים שמותאמים לגלישה מהמובייל.

בנוסף, לאחרונה גוגל ציינה כי ב-10 מדינות מובילות בעולם - בהן ארה"ב ויפן - היקף החיפושים מטלפונים ניידים עקף את היקף החיפוש מהמחשב ומהטאבלט.