מנכ"לית פייסבוק ישראל: לאסור על גיא אופיר לפרסם את פרטיי

עו"ד אופיר, המוחה על שלא ניתן ליצור קשר עם פייסבוק לטיפול דחוף במקרים שונים, איים לפרסם את פרטי יצירת הקשר של עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל ■ סופר-תאני: "שימוש ציני לצורך קידום עצמי"

הסכסוך מעמק הסיליקון מגיע לבית המשפט בישראל. עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, הגישה הבוקר (א') תביעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ובמסגרתה ביקשה צו מניעה קבוע האוסר על עו"ד גיא אופיר "לפרסם לציבור כל פרט אישי הקשור לתובעת ללא קבלת הסכמתה ורשותה, ובכלל זאת לא לפרסם מידע הנוגע לתעודת הזהות של התובעת, לכתובתה הפרטית, למספר הטלפון בביתה וכל מידע נוסף שברשותו של הנתבע".

בקשתה של סופר-תאני הגיעה על רקע דרישתו של עו"ד אופיר, שפנה לפייסבוק לפני כשבוע ומחה על היעדר התייחסות ראויה מצד פייסבוק כאשר נדרש ממנה מענה דחוף ומיידי.

עו"ד אופיר טען במכתבו כי פייסבוק נמנעת מלפרסם דרכי יצירת קשר לחברים ברשת, ובעקבות זאת לא ניתן ליצור עם החברה קשר לשם טיפול דחוף ומיידי במקרים שונים.

"כתרופה להתנהלותה של פייסבוק וכשירות לציבור", כתב עו"ד אופיר, "בכוונתי לפרסם את פרטי יצירת הקשר של מנכ"לית פייסבוק ישראל (סופר-תאני ס"כ) בתור היותה נושאת משרה בכירה בפייסבוק, וזאת תוך 72 שעות, על-מנת לאפשר לגברת סופר-תאני להיערך בהתאם".

סופר-תאני מיהרה להגיש את התביעה באמצעות משרד עורכי הדין יעקב שרביט ועו"ד שי כגן ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן ושות'. "ככל שהנתבע, שהינו עורך דין, סבור כי יש בסיס משפטי לטענותיו, הרי הוא יכול לעשות שימוש בכלים המשפטיים העומדים לרשותו, כדי לפנות לערכאות המתאימות לקבלת סעד המתאים לטענותיו", נאמר בתביעה. "הנתבע לא עשה זאת, אלא בחר להשמיע איומים ולנקוט צעדים להגשמת 'צדק פרטי' פרי המצאתו. הנתבע החליט לנקוט ב'סעד עצמי' פסול וראוי לכל גנאי, ולהלך אימים באופן ישיר ומפורש על התובעת".

עוד נטען בכתב התביעה כי "הנתבע מבקש 'להעניש' את התובעת ואת בני ביתה, בגין העובדה שהתנהלותה של חברה זרה מסחרית - פייסבוק העולמית, כפי שהוא מכנה אותה - אינה נושאת חן בעיניו, וזאת על דרך של איום בחשיפת פרטיה האישיים של התובעת, שהקשר היחיד שלה לעניין הינו שהיא נושאת משרה בחברה ישראלית מקומית.

"כדי להוסיף חטא על פשע, למרות שהנתבע ער לזכותה של הנתבעת לפרטיות - הדבר לא עוצר בעדו מלאיים בכל זאת לחשוף את פרטיה האישיים בציבור, וזאת חרף העובדה שהוא עורך דין שמשים עצמו כפרקליט, שופט וכמוציא לפועל".

עוד גורסת סופר-תאני כי עו"ד אופיר מבלבל בין חברת Facebook Ireland - חברה זרה שמקום מושבה באירלנד, שהיא זו שמטפלת בבקשות של גולשים להסיר פוסטים הנוגעים לבריונות ברשת - לבין פייסבוק ישראל, שבה היא מועסקת.

לדבריה, לפייסבוק ישראל אין כל סמכות להסיר תוכן מסוים בפייסבוק, ומי שרוצה לפנות בנושא זה, עליו לפנות ל-Facebook Ireland.

סופר-תאני טוענת בכתב התביעה כי מדובר בהתנהגות בלתי חוקית, בלתי הולמת, בלתי נחוצה וראוי ל"גינוי תקיף וחד-משמעי".

עוד נטען בכתב התביעה כי התנהלותו של עו"ד אופיר, בכך שפרסם את בקשתו ברבים והביא כלי תקשורת למשרדים של פייסבוק ישראל ("כשהוא מלווה לא פחות מאשר צוות צילום של ערוץ 2"), היא לצורך "שימוש ציני בפרטיות של התובעת לצורכי קידום עצמי ורווח אישי, תוך שהוא מתיימר לצאת נגד בריונות רשת".

בכדי למנוע את הפגיעה החריפה בפרטיות שמבקש עו"ד אופיר לבצע, מבקשת סופר-תאני צו מניעה מבית המשפט שימנע ממנו לעשות כן, כאמור.

עו"ד אופיר: "לפייסבוק אין גוף ואין נשמה"

מעו"ד גיא אופיר נמסר בתגובה: "איני מכיר אישית את גברת סופר-תאני, ובוודאי שאיני חפץ להעניש אותה. אני מנהל מחאה ציבורית, וכדרכה של מחאה, אין מנוס מהפעלת לחץ על הצד מושא המחאה.

"לתאגיד פייסבוק העולמי ו/או הישראלי אין גוף ואין נשמה שאפשר ללחוץ עליהם. מדובר ביצור מלאכותי המורכב ומנוהל על-ידי בני אדם, אחת מהם סופר-תאני. סופר-תאני היא המנכ"ל של פייסבוק ישראל, היא המנהלת, והיא האחראית לפעילותה.

"אין לי ספק שנגרמת לסופר-תאני אי-נוחות מהמחאה שאני מנהל נגד פייסבוק וגם נגדה, אך ההחלטה שלא לפרסם את הטלפון, הפקס והמייל של פייסבוק ישראל היא החלטה שלה, וכל שהיא צריכה לעשות הוא לשנות החלטתה, או-אז לא יהיה צורך בפרסום 'צור הקשר' האישי שלה.

"לא מתקבל על הדעת שפייסבוק העולמית ופייסבוק ישראל יתנהגו כאחרון החייבים בהוצאה לפועל ויתחמקו מקבלת כתבי טענות, כפי שעשו ביום חמישי האחרון, ואני מפנה את הציבור לסרטון שצילמתי אגב המסירה לפייסבוק ישראל (נמצא בפרופיל שלי בפייסבוק), בו רואים המצאה לחברה בינלאומית בחדר מדרגות, בעזרתה של משטרת ישראל".