גולף: צמיחה בהכנסות וברווחי הרבעון, למרות חולשה בהלבשה

מכירות מגזר אופנת הבית עלו ב-38% ל-102 מיליון שקל, עקב הוספת פעילות כיתן ועיתוי חג הפסח ■ המנכ"ל אלי מיזרוח: מחזור המכירות של עדיקה יצמח השנה ב-82%

אלי מיזרוח / צילום: אסנת רום
אלי מיזרוח / צילום: אסנת רום

הכללת הפעילות של חברת כיתן ופעילות מותגי טופ שופ (מותגי ארכדיה הבינלאומית), לצד עיתוי חג הפסח, סייעו לקבוצת גולף להציג שיפורים בביצועים הכספיים. עם זאת, הקבוצה סובלת מחולשה במגזר אופנת ההלבשה, שהסב לה ברבעון הפסדים של 5 מיליון שקל.

נזכיר כי באוגוסט אשתקד השלימה גולף את רכישת מלוא הפעילות של החברה-האחות כיתן, ובפברואר השנה השלימה את רכישת 67% מפעילות מותגי ארכדיה תמורת 37.5 מיליון שקל.

הכנסות גולף הסתכמו ברבעון הראשון השנה ב-186.6 מיליון שקל, צמיחה של 23.3% בהשוואה ל-151.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עלה בשיעור חד יותר והסתכם ב-111.3 מיליון שקל, שהיוו 59.6% מהמכירות, לעומת שיעור רווח גולמי של 59% ברבעון הראשון 2014.

מנכ"ל קבוצת גולף, אלי מיזרוח, אמר היום (א') עם פרסום הדוחות כי אילולא השפעת עליית שער הדולר, הרווח הגולמי היה עולה בשיעור חד אף יותר.

תוצאות קבוצת גולף
 תוצאות קבוצת גולף

העלייה החדה בהוצאות המכירה והשיווק (24.6%) פגעה ברווח התפעולי של הקבוצה, שצנח ב-23.4% והסתכם ב-3 מיליון שקל בלבד. שיעור הרווח התפעולי עמד על 1.6%, הנחשב לשיעור זעום, וזאת לעומת שיעור רווח תפעולי של 2.6% ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מימון בגובה 3.7 מיליון שקל סידרו לגולף את השורה התחתונה, עם גידול של 71.7% ברווח הנקי, ל-6.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון שקל.

מגזר אופנת ההלבשה בגולף כולל את פעילות הרשתות גולף, פולגת, אינטימה, מקס מורטי, בלובירד וספרינט. החל מפברואר השנה מגזר זה כולל גם את מותגי טופ שופ. ברבעון הראשון עלו הכנסות המגזר ב-9%, ל-83.8 מיליון שקל; אך כאמור הפעילות הסבה הפסד תפעולי של 5 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד תפעולי של מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מיזרוח אומר כי ההפסדים הועמקו בשל גידול משמעותי בהוצאות הפרסום בתקופה זו.

מגזר אופנת הבית כולל את גולף&קו, כיתן וגולף בייבי וקידס. במגזר זה עלו המכירות ברבעון ב-38% והסתכמו ב-102 מיליון שקל; זאת כתוצאה מהוספת פעילות כיתן ומעיתוי המכירות לחג הפסח. הרווח התפעולי במגזר זה הוכפל ל-8.6 מיליון שקל, שהיוו 8.4% מהמכירות.

"עדיקה רווחית"

לבד מרכישת כיתן ומותגי טופ שופ, גולף רכשה גם את חברת אופנת האונליין עדיקה תמורת 40 מיליון שקל - 26.7 מיליון שקל מהם שולמו במעמד העסקה, ויתרת הסכום תשולם על פני שנתיים, בהתאם לעמידה ביעדים.

לדברי מיזרוח, מחזור המכירות של עדיקה הסתכם אשתקד ב-22 מיליון שקל, והקבוצה צופה כי הוא יצמח השנה ב-82% ל-40 מיליון שקל.

למרות ההשקעה הלא מבוטלת בעסקה, קבוצת גולף לא פרסמה כל נתון אודות הביצועים הכספיים של עדיקה.

לדברי מיזרוח, "אנחנו מפרסמים את המידע שמסביר למה אנחנו עושים את ההשקעות. לרוב אתה משלם בעסקאות כאלה 1.5%-2% על המחזור. רוב החברות בשלב הזה לא רווחיות, ועדיקה היא רווחית. זו עסקה כלכלית יוצאת דופן לקבוצה. קניתי מותג חזק מאוד, שמכר במסחר מקוון למעלה מ-20 מיליון שקל. הפלטפורמה מקצרת לנו לפחות שנתיים בכניסה למסחר המקוון. השנה כבר נהיה באונליין עם גולף קידס".

בהתייחס למותגי טופ שופ אומר מיזרוח כי ב-5 שבועות הכלולים בדוח הסתכמו המכירות ב-5 מיליון שקל. "הפעילות בתנופת גידול ובמומנטום חיובי מעולה, וההערכה שלנו היא שטופ שופ תהיה רווחית השנה".