יזם האינטרנט שמנסה לכבוש את תקשורת הספורט הדיגיטלית

לאחר שייסד את פורטל "ישראל ספורט" וגייס כשותף את אבי לוזון, מרדכי שלו - שבתחילת דרכו עוד היה מסובך עם השוק האפור - מנסה לכבוש את פסגת עיתונות הספורט הדיגיטלית ■ מבחינתו, זו רק שאלה של זמן עד שאופירה אסייג ואתר ONE ייכנסו ללחץ

מרדכי שלו / צילום: איל יצהר
מרדכי שלו / צילום: איל יצהר

צריך אומץ כדי להיכנס לשוק רווי במתחרים ותיקים וגדולים ולהצהיר שבכוונתך לבלוע אותם, או לכל הפחות לנעוץ שיניים בנתח משמעותי מחלקם. ליזם האינטרנט ואיש העסקים מרדכי שלו, 43, שהחיים שלחו אותו פעם למעלה ופעם למטה - מהסתבכויות כלכליות שהפילו אותו, עד לידיים המאיימות של השוק האפור והעולם העברייני, ועד לשיקום שכלל הקמת אימפריה קטנה של אתרי היכרויות, ששוויים הוערך בעשרות מיליוני שקלים - יש האומץ לנסות לעשות את זה.

שלו, שייסד את אתר חדשות הספורט הצעיר "ישראל ספורט" שעלה לאוויר בקיץ 2014, הוא האיש שחתום על המהלך שעורר בחודש שעבר רחשים כבדים בביצה של תקשורת הספורט הישראלית. הוא מכר כ-30% מהמניות של "ישראל ספורט" (שהשאירו בידיו 56%), על-פי שווי חברה המוערך ב-2 מיליון דולר, לאבי לוזון, שנכנס כשותף מלא, פעיל ומעורב בפורטל האנונימי עד אותו היום.

הביוגרפיה של לוזון, מהדמויות הפעילות והצבעוניות בספורט הישראלי, די מוכרת. הוא שימש במשך שנים רבות כיו"ר ההתאחדות לכדורגל (וכיום הוא חבר הנהלה), נחת על אחד הכיסאות הבכירים ביותר באופ"א, ארגון הכדורגל האירופי, שבו הוא חבר הוועד המנהל ואחד ממקורביו של נשיא הארגון מישל פלאטיני, וכבר עשרות שנים הוא האיש החזק במועדון הכדורגל מליגת העל מכבי פתח-תקווה.

כעת, בזכות מאמציו של שלו, איש העסקים הממולח אבי לוזון, שמאחוריו קריירה מצליחה בת 35 שנה בבנק דיסקונט, החליט לשים את הז'יטונים שלו גם על תעשיית תקשורת הספורט הדיגיטלית.

שלו, מייסד חברת S-Group שהחלה להתרומם בשנת 2003, אז הקימה את אתר ההיכרויות למחפשי סטוצים Freelove, מינף את המהלך עם לוזון כדי להכריז על "ישראל ספורט" כאתר שמעוניין לשבור את ההגמוניה בשוק, שמוחזקת בצבת על-ידי ONE וספורט5, כאשר גם מדורי הספורט הייעודיים של וואלה! ו-ynet נחשבים לפופולריים ביותר.

"יש לנו כיום סדר גודל של 140 אלף יוניקים בחודש, וזה הולך ומשתפר, והמטרה היא להגיע כמה שיותר מהר ל-350 אלף", הוא אומר. "אני מאמין שבתוך שנתיים נתחיל להרוויח כסף. יש בשוק אתרי הספורט עוגת פרסום די גדולה, ואנחנו ננגוס בה".