באידו הסינית משקיעה מיליוני דולרים בטאבולה הישראלית

באידו, שמכונה "גוגל הסינית" בשל מנוע החיפוש הפופולרי שלה, תאמץ את טכנולוגיות המלצות התוכן של טאבולה ושיתוף הפעולה האסטרטגי בין הצדדים יאפשר להחדיר את המוצר לשוק הסיני

אדם סינגולדה / צילום: כפיר זיו
אדם סינגולדה / צילום: כפיר זיו

ענקית האינטרנט הסינית באידו משקיעה מיליוני דולרים בחברה הישראלית טאבולה. חברת המלצות התוכן, שהקים ומנהל אדם סינגולדה, צפויה לצאת להנפקה בשנה-שנתיים הקרובות וככל הנראה באידו רצתה לקפוץ על הרכבת לפני שיהיה מאוחר מדי.

בטאבולה ציינו כי מדובר על עסקה של מיליוני דולרים רבים מבלי לציין את הסכום, אך לאחר שגייסה מעל ל-100 מיליון דולר, סביר להניח שבאידו הייתה צריכה להשקיע עשרות מיליוני דולרים כדי שתוכל להיכנס לרשימת המשקיעים.

באידו, שמכונה "גוגל הסינית" בשל מנוע החיפוש הפופולרי שלה, תאמץ את טכנולוגיות המלצות התוכן של טאבולה ושיתוף הפעולה האסטרטגי בין הצדדים יאפשר להחדיר את המוצר לשוק הסיני.

בפברואר האחרון השלימה טאבולה את הגיוס הקודם בהיקף של 117 מיליון דולר בהובלת חברת ההשקעות Fidelity לצד משקיעים קיימים, בהם קרן מרקר וקרן הפרייבט אקוויטי Steadfast Capital. משקיעים חדשים שהצטרפו לסיבוב ההוא הם קבוצת המו"ל Advance Publication (שאחראית על קבוצת המגזינים Conde Nast), קומקאסט ונצ'רס (זרוע ההשקעות של חברת הכבלים האמריקאית Comcast), יאהו יפן, קבוצת Arnault (בעלי השליטה ב-LVMH המחזיקה במותג לואי ויטון) והמיליארדר האיטלקי קרלו דה בנדטי (היו"ר של קבוצת המו"ל האיטלקית Gruppo Editoriale L'Espresso שמוציאה לאור את la Repubblica). עד להשקעה של באידו, גייסה טאבולה סך של 157 מיליון דולר, כך שסך הגיוס צפוי להתקרב ל-200 מיליון דולר.

בהסתמך על דבריו של סינגולדה עם השלמת הגיוס בפברואר, קצת תמוה לראות שהסיבוב הורחב לטובת באידו. "במהלך חצי השנה שבה גייסנו את הסבב הנוכחי, הביקוש היה גדול יותר ממה שרצינו. יכולנו לגייס הרבה יותר מ-117 מיליון דולר אבל לא רצינו ולא היינו צריכים. לחברה יש יעדים ובסוף הוחלט שזה יהיה גודל הסיבוב", הוא הסביר אז בשיחה עם "גלובס".

עם זאת, באידו היא שחקן משמעותי בשוק האינטרנט העולמי ובטח עבור כל מי שרוצה גישה לשוק הסיני וסביר להניח שהכנסת באידו לרשימת המשקיעים הייתה חלק מחשיבה זו.

"על אף שהשורשים שלנו הם בסין, באידו מפשת אחר חברות טכנולוגיה חדשניות מחוץ למדינה כדי לשתף איתן פעולה ולהשקיע בהן", אמר פיטר פאנג, סמנכ"ל בכיר לפיתוח תאגידי בבאידו. "הצוות הניהולי שלנו מעריך את החזון המדהים של טאבולה והצמיחה לאורך השנים האחרונות ואנחנו נרגשים לצפות במימוש הפוטנציאל של השירות שמציעה טאבולה".

"אנחנו שמחים על התמיכה מצד שותף גלובלי כמו באידו", הוסיף סינגולדה. "אנחנו מאמינים שלעולם גילוי התוכן באינטרנט יש פוטנציאל צמיחה משמעותי בשווקים מסביב לעולם. אנחנו מתכננים לעזור לקטגוריה הזו לצמוח אפילו יותר עם באידו ולשנות את האופן שבו אנשים בסין מגלים תוכן חדש שהם עשויים לאהוב ושמעולם לא ידעו שהוא קיים".