רעידת אדמה בעולם הפשע: עשרות עצורים ב-40 פרשות

(עדכון) - המשטרה: עצרנו 50 חברים בכירים בארגוני פשע, החשודים ברצח וניסיונות חיסול ■ מדובר בגל המעצרים הגדול ביותר בשנים האחרונות ■ המשטרה נלחמת נגד הפשע המאורגן - וכנראה גם על תדמיתה

יוחנן דנינו בכנס לשכת המבקרים הפנימיים / צילום: ליאת מנדל
יוחנן דנינו בכנס לשכת המבקרים הפנימיים / צילום: ליאת מנדל

פרשה גדולה נחשפת: יותר מ-50 חשודים, חברים בארגוני פשיעה ובהם ראשי ארגונים ובכירים נוספים, נעצרו הבוקר (ב') במסגרת מבצע רחב-היקף של המשטרה. גל המעצרים, הגדול ביותר בשנים האחרונות, בא כחלק מפיענוח של כ-40 פרשות מ-12 השנים האחרונות, ובהן מעשי רצח, ניסיונות חיסול ועבירות חמורות נוספות.

מבצע המעצרים התאפשר בעקבות חקירה ממושכת שניהלו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל). השתתפו בו מאות שוטרים מלהב 433, מהיחידה המרכזית של מחוז תל-אביב וכן לוחמי יחידות מיוחדות של המשטרה.

החשודים נחקרים משעות הבוקר בכמה יחידות שונות של המשטרה באזור המרכז ובמשרדי להב 433. בכוונת המשטרה לבקש להאריך את מעצרם של רוב העצורים הלילה או מחר בבוקר.

על מרבית פרטי החקירה מוטל בשלב זה צו איסור פרסום, אולם גורמים במשטרה ובעולם הפשע סבורים כי מדובר באחד הפיענוחים הגדולים שהיו בשנים האחרונות, שבמסגרתו באמצעות מידע מודיעיני חדש שהגיע לידי המשטרה, התאפשר מעצרם של גורמים בכירים בעולם הפשע. "הצלחנו לפתור כמעט את כל התעלומות", אמר גורם במשטרה.

גורם בכיר במשטרת מחוז תל-אביב מסר לוואלה!NEWS כי מדובר בפעולה אסטרטגית של המשטרה, וכי מלבד תרומת גל המעצרים לחקירה של 40 פרשות שונות, הוא אף עשוי לקדם שורה של פרשות שטרם פוענחו, ובהן פשע חמור ביותר שבוצע לפני כמה שנים וטרם פוענח.

עו"ד שרון נהרי, המייצג חלק מהחשודים שנעצרו, מסר בתגובה: "נגיב בבית המשפט".