הפועל ת"א מחליפה את חסות ההלבשה: במו"מ מתקדם עם נייקי

צפויה ללבוש בעונה הבאה, לראשונה מזה 15 שנה - מדים המיוצרים ע"י החברה האמריקאית; החוזה בין הצדדים, בדומה להתקשרות הקיימת של האדומים עם יומברו - לא יכלול מזומן; הפועל תהפוך לקבוצה השנייה בליגת העל מלבד מכבי חיפה שלובשת נייקי

דודו ביטון, הפועל ת"א / צלם: שלומי יוסף
דודו ביטון, הפועל ת"א / צלם: שלומי יוסף

לראשונה מאז עונת הדאבל שלה בסוף המילניום הקודם, ב-1999/00, הפועל ת"א חוזרת ללבוש נייקי: ל"גלובס" נודע כי מועדון הכדורגל נמצא במגעים מתקדמים לקראת חתימה על חסות הלבשה לעונות הבאות עם חברת הלבשת הספורט המכניסה ביותר בעולם.

על-פי הידוע, בדומה להסכם הקיים של האדומים בעונה החולפת עם החברה הבריטית יומברו - החוזה שייחתם עם נייקי לא יכלול כסף מזומן ממנו תהנה הקבוצה - אלא מימון הנחות משמעותיות לציוד של קבוצת הבוגרים והמחלקות הצעירות של המועדון.

בכך צפויה הפועל ת"א להפוך בעונה הבאה לקבוצה השנייה בלבד בליגת העל, מלבד מכבי חיפה - שלובשת נייקי. על-פי הערכות, הקבוצה המכניסה ביותר בליגת העל מחסות ההלבשה שלה היא האלופה מכבי ת"א - שחתומה על הסכם מול אדידס הבינלאומית - בניגוד ליתר הקבוצות בארץ, שהקשר שלהן הוא מול השלוחות הישראליות של חברות ההלבשה הבינלאומיות, או מול היבואנים של מוצריהן.

בהפועל ת"א סבורים שניתן יהיה לפתח את תחום המרצ'נדייז במועדון ולמכור יותר מוצרים לאוהדים באמצעות המעבר לנייקי, שנחשב למותג יוקרתי ומוכר יותר מיומברו. אגב, בשבת, לפני משחקה האחרון של הקבוצה לעונה זו מול מ.ס אשדוד - נמכרו מוצרים, במחירים זולים מתמיד, בשתי עמדות שנפתחו ליד הכניסות לשערים 4-5 ו-6-7 באצטדיון בלומפילד - כולל כמובן מוצרי הפועל ת"א ממותגי יומברו, ככל הנראה מתוך מטרה להיפטר מהמלאי שבקרוב יהפוך ללא מעודכן.

במהלך המילניום הנוכחי סבלה הפועל ת"א מחוסר יציבות בנושא נותנת חסות ההלבשה - כאשר עברה מספר פעמים בין קאפה האיטלקית לבין יומברו. בעבר שיתוף הפעולה של הפועל עם יומברו היה יותר מטבעי - לאור העובדה שהבעלים לשעבר מוני הראל היה היבואן של מוצרי החברה לישראל. הראל, כידוע, מחוץ לקבוצה כבר למעלה משלוש שנים, ומלבד זאת הוא כבר לא מייבא את מוצרי המותג לארץ.

בתוך כך, היום (ב') הודיעו בהפועל ת"א על זימונם לשימוע לפני פיטורים של המנכ"ל יוסי סחלי (חמו של יזם הנדל"ן עידו חג'ג', המחזיק ב-5% ממניות הקבוצה), מנהל הקבוצה מורדי דדון, והמזכירה רחל עטיה. עוד הודיעו במועדון על התחלת עבודות שיפוץ מאסיביות במתחם האימונים של הקבוצה, שצפויות להימשך כחודשיים.

"כחלק מהתפיסה הניהולית החדשה יעברו משרדי ההנהלה למשרדים חיצוניים, שם יתקיימו כל הישיבות והפגישות עם הספקים ונותני השירות של המועדון", נמסר בהודעה הרשמית של הפועל ת"א. "המענה הטלפוני והשירות לקהל האוהדים ייעשה גם כן במשרדי ההנהלה כאשר הכניסה למתחם האימונים תותר אך ורק לשחקנים ולצוות המקצועי והאדמניסטרטיבי.

"במתחם עצמו יוקם חדר אוכל אשר יספק שתי ארוחות ביום לשחקנים. הארוחות תבושלנה במקום על ידי שף, וזאת על פי תפריט של תזונאי ספורט מומחה.  כמו כן יוקם חדר מנוחה לשימוש השחקנים בשעות שבין האימונים היומיים, חדר אסיפות קבוצה ותדרוך וידאו מקצועי. בנוסף יוקמו חדר טיפולים פיזיותרפיים וצוות רפואי וכמו כן חדר אמבטיות קרח.

"בנוסף יבוצע שיפוץ יסודי של חדר ההלבשה, חדרים לחברי צוות המקצועי, חדר אפסנאות משודרג, חדר כושר מתקדם ושיפוץ של לובי הכניסה ויצירת פינות ישיבה נוספות".