תקציב רשת מגה עוזב את שטרית מדיה גרופ

היקף התקציב: כ-4 מיליון דולר בשנה ■ רות שטרית, המזוהה כאחת הדמויות הקרובות לדודי ויסמן שהודח מקבוצת אלון: "אני משלמת את מחיר הנאמנות - ציפינו למצב הזה, ולמזלי נערכתי מבעוד מועד"

דודי ויסמן רות שטרית / צילום: איל יצהר
דודי ויסמן רות שטרית / צילום: איל יצהר

המשבר בקבוצת אלון והשינויים בצמרת הניהולית משליכים גם על מערך הפרסום של החברה: ל"גלובס" נודע כי רות שטרית, המזוהה כאחת הדמויות הקרובות לדודי ויסמן, קיבלה הודעה על הפסקת ההתקשרות של רשת מגה עם משרד הפרסום שטרית מדיה גרופ שבבעלותה.

בחודשים האחרונים מתחוללת סאגה אישית-עסקית בין ויסמן לשרגא בירן, המחזיקים יחד במניות חברת ביילסול השקעות, הנשלטת ב-80% על-ידי בירן וב-20% על-ידי ויסמן. באמצעות ביילסול השניים מחזיקים בעסקי קבוצת אלון. הסכסוך הביא להדחתו של ויסמן מניהול קבוצת אלון, ואף הגיע לבית המשפט.

רות שטרית, בעלת שטרית מדיה גרופ, נחשבת זה שנים ארוכות לאשת סודו של ויסמן. דרכם המשותפת החלה ב-1985, עת הפעיל ויסמן 3 תחנות דלק בלבד. עם השנים התהדק הקשר, וכחלק מהעבודה המשותפת מטפל משרדה גם בתקציבי פרסום אחרים של החברות שבבעלותו. מאז רכש ויסמן את רבוע כחול, הפכה שטרית לחלק ממערך הפרסום של הקבוצה. בנוסף מטפל המשרד בתקציבי דור-אלון, יו-פון, נעמן ו-ורדינון.

מערכת היחסים העכורה בין ויסמן ובירן הייתה סוד גלוי בתעשייה, עוד טרם הגיעו הדברים לידי הדחתו של ויסמן. בשוק העריכו כבר אז כי שטרית תשלם את מחיר הקשר לויסמן, וכאשר פרישתו תהפוך למוחלטת - היא תיפלט ממערך הפרסום של החברה.

מתחלקת עם מקאן בתקציב

נראה כי גם שטרית עצמה הבינה שאסור לה להיבנות על הקשר העסקי עם ויסמן, ובשנה האחרונה היא ריכזה מאמצים רבים בניסיון לבצע קפיצת מדרגה בפן המקצועי ולגייס גם תקציבים אחרים. כחלק ממהלכים אלה, היא צירפה למשרד והפכה לשותף את גיא וינברגר, איש אסטרטגיה עם ניסיון ניהולי במשרדים כמו זרמון-גולדמן ו-y&r ישראל.

הניסיונות לגוון בתמהיל הלקוחות כללו צירוף לקוחות כמו מיכל נגרין וריטייל 3000, וקבלת תקציב הפרסום של רשת האופנה עונות, שהקמפיין שייצר במסגרתו המשרד עורר באחרונה לא מעט הדים תקשורתיים.

היקף הפרסום של קבוצת אלון עמד בשנה האחרונה על כ-10 מיליון דולר במחירים ריאליים, שהתחלקו בין שטרית מדיה גרופ למקאן. מקאן, עם כ-5 מיליון דולר, תמכה ברשתות YOU ומגה; ושטרית, עם כ-4 מיליון דולר, תמך במגה בעיר, יו-פון, כפר השעשועים ועוד.

בנוסף, מקאן, אצלה לא יחול שינוי, מטפלת בכל תקציב המדיה של הקבוצה, לאחר שהועברו לקבוצה גם תקציבי המדיה של המותגים, שעליהם אחראי משרד הפרסום שטרית מדיה גרופ.

שטרית אישרה את הידיעה ומסרה: "אני משלמת את מחיר הנאמנות ארוכת-השנים. ידענו הצלחות רבות. ציפינו למצב הזה, ולמזלי נערכתי מבעוד מועד. כבר לפני שנה הכנסתי שותף מקצועי חדש, החלפנו את הצוות המקצועי, והבאנו תקציבים חדשים. אנחנו ערוכים לאתגרי העתיד. כבר בשבוע הבא נוכל לבשר על תקציבים חדשים".