ביומו האחרון כשר האוצר: נתניהו החמיר עם ערוץ 10

חתם על דרישת "ביד" של 16.8 מיליון שקל מערוץ 10, בניגוד לעמדת אגף התקציבים ■ בכך גדלים משמעותית חובות הערוץ, שאותם הוא יידרש להשלים בטרם יקבל רישיון

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ביומו האחרון כשר האוצר חתם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על דרישת "ביד" מחמירה מערוץ 10, בעבור השנים 2012-2015.

ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר, ערב כניסתו של השר משה כחלון לתפקידו במשרד האוצר, קיבל נתניהו את עמדת הרשות השנייה, שלפיה ה"ביד" אמור לעמוד על 16.8 מיליון שקל; ולא את עמדת אגף התקציבים, שלפיה ה"ביד" היחסי בעבור השנים שבהן ערוץ 10 זכה בהארכת זיכיון אוטומטית, אמור להיות נמוך משמעותית.

"ביד" הוא למעשה הצעת המכרז שכל אחד מזכייני הטלוויזיה המסחרית התחייב להשקיע בערוץ לאורך השנים. בזכות סכום זה זכתה קבוצת "ישראל 10" בערוץ. עם תום הזיכיון של ערוץ 10 ב-2012, והארכת הזיכיון שקיבל מהמדינה, לא הוצע "ביד" חדש שכן לא התקיים הליך מכרזי. על כן, העריכה הרשות השנייה את ה"ביד" היחסי שהערוץ היה משלם, על בסיס ה"ביד" שהציעו במכרז המקורי עליו התמודדו.

נתניהו חתם על דרישת ה"ביד" המדוברת, למרות שזו שוכבת על שולחנו מאז 16 בדצמבר 2014 ולא נחתמה מאז. את הערכת גובה סכום ה"ביד" הגיש מנכ"ל הרשות השנייה לשעבר, שי באב"ד, שימונה בקרוב למנכ"ל משרד האוצר.

נודע כי בניגוד לעמדת הרשות השנייה, אגף התקציבים העריך את גובה ה"ביד" בלא יותר מ-5 מיליון שקל. בכך גדלים משמעותית חובות ערוץ 10, אשר אותם הוא יידרש להשלים בטרם יקבל רישיון, בתום יוני 2015.

טרם נחתמה כניסת משקיע לערוץ

בתוך כך, ערוץ 10 עדיין לא השלים חתימה על הסכם להכנסת משקיע לערוץ, 12 יום לפני המועד שבו אמורה הרשות השנייה לקבל את כל המסמכים הנדרשים לצורך קבלת רישיון, ובראשם העברת המניות הנמצאות בנאמנות. גורמים בערוץ הביעו ביטחון כי הערוץ ישלים את כל הנדרש ממנו עד לתאריך הנקוב, 30 במאי.

עוד נודע כי המגעים מול קבוצת RGE של לן בלווטניק עדיין לא ירדו מהפרק, וההערכות בערוץ עדיין הן, כי החתימה צפויה בימים הקרובים. עם החתימה של הקבוצה, שהצעתה צפויה לעמוד ל 190 מיליון שקל, יידרשו נציגיו של יוסי מימן לבוא עם ההסכם לאילן שילוח, המחזיק בזכות הסירוב הראשונית. הצעתו, נודע, לא עולה על 100 מיליון שקל, והוא מסרב לשלב בהצעתו סעיף אפסייד לבעלי המניות, יוסי מימן וארנון מילצ'ן.