עבודות שירות וקנס לעזרא דוש שהורשע בפרשת לחיאני

בעל רשת סופר דוש, שהורשע בהפרת אמונים בפרשת ראש עיריית בת-ים לשעבר שלומי לחיאני, נדון לחודשיים עבודות שירות ו-60 אלף שקל קנס ■ על רשת סופר דוש הושת קנס נוסף של 75 אלף שקל

עזרא דוש / צילום : תמר מצפי
עזרא דוש / צילום : תמר מצפי

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (ב') את עונשו של עזרא דוש, בעל רשת המרכולים המוזלים "סופר דוש" מבת-ים. דוש והרשת הורשעו לפי הודאתם בהפרת אמונים בפרשת ראש עיריית בת-ים לשעבר, שלומי לחיאני. על דוש נגזרו היום חודשיים של עבודות שירות וקנס של 60 אלף שקל. על רשת "סופר דוש" הושת קנס נוסף בגובה 75 אלף שקל.

דוש הודה בכך שנתן הלוואה בת 200 אלף שקל ללחיאני והעסיק את אביו המנוח של לחיאני בסניף "סופר דוש" במשך שנים. לחיאני, בתמורה, "סידר" תוך ניגוד עניינים בוטה את בעיות הרישוי של "סופר דוש".

בטרם נבחר לחיאני לראשות עיריית בת-ים ב-2003, הוא ניהל שתי חברות שעסקו בקבלנות בניין בבת-ים. עם בחירתו לראשות העיר העביר לחיאני את מניותיו בחברות לרעייתו, דורית, אך המשיך בפועל לנהל את החברות, בניגוד לכללים החלים על נבחר ציבור. אחיו של ראש העיר, אבי לחיאני, המעורב גם הוא בפרשה, הועסק באותה תקופה באחת מהחברות.

עוד בטרם כבש לחיאני את כס ראש העיר, הסתבכו חברותיו בחובות כבדים בגובה עשרות מיליוני שקלים, כאשר לחיאני ורעייתו ערבו אישית לחלק מהחובות של החברות לבנק המזרחי.

כאן נכנס לתמונה דוש, המוכר לרבים כ"רמי לוי של בת-ים. הרשת של דוש נקלעה לקשיים מבחינת רישוי. בין היתר, סניף "סופר דוש" ברחוב העצמאות בעיר יצר מפגעים שונים וקיבל התראות לפני סגירה מהעירייה.

ב-2004, במקביל להכבדת לחץ החובות על ראש העיר, היו כבר אותות להתחממות היחסים בינו לבין דוש. "סופר דוש" החלה לספק לעירייה מזון ומצרכים שונים, והחל מפברואר אותה שנה ולמשך כמה שנים הועסק מאיר לחיאני ז"ל, אביו של ראש העיר, בסניף "סופר דוש" בקניון בת-ים.

בשיאה של הפרשה העמיד דוש ללחיאני הלוואה בסך 200 אלף שקל, שחלק ממנה - 75 אלף שקל - לא שולם עד לפתיחת החקירה. ההלוואה ניתנה באמצעות צ'ק שהופקד בחשבונו של אחיו של ראש העיר, אבי לחיאני. בהמשך הועבר הכסף לחשבון אחת מהחברות הקבלניות.

ההלוואה ניתנה ללא הסכם הלוואה וללא סיכום על ריבית כלשהי, אולם האחים לחיאני סיפקו לדוש בטוחה - צ'ק נגדי על מלוא סכום ההלוואה. בהמשך "פתר" ראש העיר את בעיות הרישוי של סניף "סופר דוש" ברחוב העצמאות בעיר.

בכתבי האישום המקוריים בפרשה הואשמו לחיאני ודוש בעבירה של שוחד, אך בהמשך הושגו עמם הסדרי טיעון, במסגרתם הודו השניים בעובדות, ויוחסה להם עבירה חמורה פחות של הפרת אמונים. לחיאני נידון ל-8 חודשי מאסר בפועל ולקנס של 250 אלף שקל. זאת, לאחר שהמחוזי החמיר את עונשו.