אבנר ודלק קידוחים: עלייה ברווחים, ירידה בהוצאות מימון

אבנר דיווחה על זינוק ברווח לכ-29.2 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת כ-17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ■ הממונה לא יכריז על הסדר כובל עד סוף יוני

אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר
אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר

אבנר ודלק קידוחים דיווחו הלילה על עלייה בהכנסות וברווחים, על רקע גידול במכירת גז טבעי המופק בפרוייקט תמר וירידה בהוצאות מימון.

דלק קידוחים דיווחה על הכנסות בניכוי תמלוגים בהיקף של כ-51.4 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת כ-48.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-5%. עלות הפקת הגז הסתכמה בתקופת הדוח לסך של כ- 5.3 מיליון דולר לעומת סך של כ-5.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בעלות הפקת הגז נובעת בעיקר מצמצום עלויות התחזוקה בפרויקטים תמר וים תטיס. עלויות התפעול כוללות, בין היתר, הוצאות שינוע והובלה, שכר עבודה, יעוץ, תחזוקה וביטוח.

הוצאות המימון של דלק קידוחים התכווצו לכ-8.4 מיליון דולר לעומת סך של כ-15.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-30.8 מיליון דולר ברבעון לעומת כ-18.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בדומה לדלק קידוחים, אבנר דיווחה על זינוק ברווח לכ-29.2 מיליון דולר, לעומת כ-17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול ברווח נובע בעיקר מגידול בהכנסות ממכירת גז טבעי וקונדנסט בפרויקט תמר ומירידה בהוצאות המימון. ההכנסות של אבנר בניכוי תמלוגים הסתכמו בתקופת הדוח לסך של כ-49.8 מיליון דולר לעומת כ-47.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-5.5%.

ברבעון הראשון של 2015 מכרו שותפות תמר 1.97 מיליארד מטר מעוקב של גז (BCM), זאת לעומת 1.7 BCM בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, הופקו ממאגר תמר 93 אלף חביות של קונדנסטים, זאת לעומת 76 אלף חביות בתקופה המקבילה אשתקד. מחירה הממוצעת של חבית עמדה על 55.1 דולר לחבית.

הממונה לא יכריז על הסדר כובל עד סוף יוני

לטענת החברה, טרם התקבלה הכרעת הממונה על ההגבלים העסקיים לבקשת פטור מאישור הסדר כובל שהוגשה על-ידי שותפי תמר "ואולם שותפי תמר קיבלו מהממונה על ההגבלים העסקיים מכתבי הימנעות מאכיפה עד ליום 30.6.2015 בגין הסכמי אספקת גז טבעי מפרויקט תמר לבתי זיקוק לנפט בע"מ, יצרני חשמל פרטיים, לקוחות תעשייתיים וחברות לשיווק של גז טבעי" נכתב בדו"ח.

השותפות מזהירה כי הימשכות ההליכים מול הממונה על ההגבלים ויתר הרגולטורים ו/או קביעה של רשות ההגבלים העסקיים על הסדר כובל עלולה להוביל להליכים משפטיים ארוכים בארץ ובחו"ל וגם "לדחייה משמעותית בלוחות הזמנים של פיתוח מאגר פרויקט לוויתן, ועל התוכנית להרחבת קיבולת האספקה מפרויקט תמר".

במרץ האחרון תבעו דלק קידוחים, אבנר ונובל אנרג'י את המדינה על סך 58 מיליון שקל. על פי התביעה, המדינה גבתה מהחברות תשלום של עשרות מיליוני שקלים בגין הפרשי תמלוגים הנובעים מעסקאות שנעשו בין השותפות ב"תמר" לשותפות בים תטיס. בדוחות הכספיים מצוין כי מיום הגשת התביעה, ממשיכות השותפות לשלם תמלוגים בהתאם לעמדת משרד האנרגיה.