"פרשה 512": יצחק אברג'יל חשוד בניסיון לחסל את זאב רוזנשטיין

במסגרת הפרשה נעצרו 44 חשודים, בחשד למקרי רצח שונים, סחר בינלאומי בסמים, חברות בארגון פשיעה, החזקת נשק בלתי חוקי ועוד ■ מעצרם של יצחק ומאיר אברג'יל ואבי רוחן הוארך ב-13-15 ימים

זרם העצורים ב"פרשה 512", אשר הובאו הבוקר (ג') להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון-לציון, לא פסק.

בפרשה, המוצגת על-ידי המשטרה כאחת ההצלחות הגדולות של המאבק בפשע המאורגן בישראל, נעצרו 44 חשודים, הנחשדים בחברות בארגון טרור ובמקרי רצח שונים, לרבות פיגועים על רקע פלילי בניסיון לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין לפני 12 שנה. עוד פורטו בחשדות נגדם סחר בינלאומי בסמים, חברות בארגון פשיעה, החזקת נשק בלתי חוקי ועבירות נוספות.

בין השמות המוכרים לציבור בקרב העצורים נמצאים האחים יצחק ומאיר אברג'יל ואבי רוחן. מעצרם של השלושה הוארך ב-13 עד 15 ימים.

בטיעונים להארכת מעצרו של אברג'יל טען נציג המשטרה כי "מדובר ברצח וניסיון לרצח. הוא (אברג'יל) ואחרים קשרו קשר לרצוח את זאב רוזנשטיין בגני התערוכה הישנים בשנת 2003. הוא חשוד גם באירוע רצח ברחוב יהודה הלוי בתל-אביב, בו נהרגו 3 אזרחים חפים מפשע", הוסיף התובע המשטרתי.

עוד יוחסו לאברג'יל שורה של עבירות, החל מהנהגת ארגון פשיעה ועד לעבירות מס.

"סל רחב של עבירות"

עו"ד שרון נהרי, המייצג את אברג'יל, טען בדיון כי קיים חשש ל"סיכון כפול", כלומר חשש שאברג'יל יועמד לדין בקשר למעשים שבהם כבר הורשע בבית המשפט בבלגיה - הנהגת ארגון פשיעה וסחר בסמים.

נציג המשטרה דחה את הטענות ככאלה שאינן במקומן, והוסיף כי "אנו סבורים שיש לטענה הזו גם מענה פרוצדורלי וגם מענה מהותי... אברג'יל הורשע בחלק מאד קטן של העבירות, ואילו אנו מייחסים לו סל הרבה יותר רחב של עבירות".

עוד ציין נציג המשטרה כי "יש לאברג'יל מעורבות בתוך הארגון, ברצח ובניסיון הרצח... יחד עם החשודים הנוספים הוא קשר קשר לרצוח את זאב רוזנשטיין באמצעות מכונית תופת ברחוב יהודה הלוי... שם נרצחו 3 אזרחים חפים מפשע".

נציג המשטרה סירב להתייחס לפרסומים לפיהם המשטרה גייסה 6 עדי מדינה בפרשה.

עוד הוארך הבוקר בדיון מעצרו של אבי רוחן. רוחן הובא לחקירה ממעצר בתיק אחר בו הוא חשוד במעורבות בחיסול עד במשפט נגדו. רוחן, שהחל את דרכו בעולם התחתון בארגון של משפחת אברג'יל, פתח מאז "עסק עצמאי" בדמות ארגון פשיעה הפועל באזור השרון.

לרוחן מיוחסות עבירות של רצח וניסיון לרצח, גם הן בהקשר של ניסיונות החיסול של רוזנשטיין. רוחן נחשד גם בחברות בארגון פשיעה, יבוא וסחר בסמים, הלבנת הון, מירמה ועבירות מס.

שני ניסיונות החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין בשנת 2003 נותרו עד לאחרונה בלתי מפוענחים. באירוע הראשון ביוני 2003 נעשה שימוש במטען חבלה שהתפוצץ בגני התערוכה הישנים וגרם לפציעתם של 10 בני אדם - תשעה מהם נפצעו אז פצעים קלים או בינוניים, ואדם אחד נפצע קשה. בניסיון השני, בדצמבר של אותה שנה, נעשה שימוש במכונית תופת שהביאה למותם של 3 אנשים חפים מפשע.

פרשה נוספת שהמשטרה טוענת כי באה על פתרונה, היא היעלמותו של העבריין מיכה בן-הרוש בדרום אפריקה לפני עשור. מדברים שאמר נציג המשטרה בדיון בבית המשפט, נראה כי המשטרה פיענחה את המקרה כרצח שבו היו מעורבים לכאורה חלק מן החשודים.