אגד הקפיצה ב-300% את המחיר בחניון בחוף הכרמל בחיפה

מחיר החניה ליום עלה בתוך חודשים ספורים מ-10 שקלים ליום ל-40 שקל. למה? כי היא יכולה ■ אגד: "התברר כי בעלי רכבים מנצלים את החניון בין היתר להשארת רכבים לתקופה של מספר ימים"

בתוך חודשים ספורים הקפיצה חברת התחבורה אגד את תעריפי החניה בחניון בחוף הכרמל בחיפה מ-10 שקלים ליום ל-40 שקל. מדוע? כי היא יכולה. החניון משמש אלפי אנשים שנוהגים לחנות שם, ומשם להמשיך בתחבורה ציבורית.

התעריף עמד במשך שנים ארוכות על 10 שקלים ליום בלבד, סכום סביר שהופך את החניה לכדאית ומטבע הדברים מעודד את השימוש בתחבורה הציבורית. אלא שבאגד, בניגוד למגמה המתבקשת של עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית כדי להפחית את הפקקים ואת זיהום האוויר, העלו את התעריף בתחילה בלא פחות מ-50%, ל-15 שקל ליום, ולאחרונה הגדילו לעשות והזניקו אותו ב-300% לעומת המחיר ההתחלתי.

כתוצאה מכך, רבים החליטו שלא להשתמש בחניון - הן כמחאה והן משום שזה פשוט לא משתלם להם. "אני מעדיפה לחנות רחוק, ולא לחנות שם ולשלם לחברה החזירית הזאת 40 שקל על יום חניה", אומרת גמלאית תושבת חיפה, שנהגה עד כה לחנות פעם בשבוע בחניון ומשם לנסוע ברכבת.

מתלונן אחר סיפר ל"גלובס" שפנה למחלקת פניות הציבור של אגד, והתקומם מהתשובה שקיבל: "החניון נמצא בשטח פרטי השייך לאגד, ולכן היא רשאית להעלות את המחירים לפי שיקול-דעתה. אתם לא הראשונים להתלונן על הקפיצה במחיר, ולעת עתה, זו תשובתנו".

לדברי המתלונן, הוא וכל מכריו מתכוונים להחרים את החניון.

תגובת אגד: "העלאת מחיר החניה ליום שלם, ל-40 שקל ליום, נעשתה לאחר שהתברר כי בעלי רכבים מנצלים את החניון בין היתר להשארת רכבים לתקופה של מספר ימים, ככל הנראה בעת נסיעה לחו"ל כאשר הם משתמשים בקו הרכבת לנתב"ג או לקוחות מסחריים המגיעים לקניון הסמוך. דבר זה יצר מצוקת חניה בחניון, אשר ממילא משמש לחניית אוטובוסים ובחלקו לחניית רכבים פרטיים.

"למרבה הצער, מצוקת החניה גרמה למקרים בהם לא נותר מקום לאוטובוסים, והדבר עלול להוות סכנה בטיחותית. המידע על עליית מחיר החניה הופץ לציבור במתחם החניון והתחנה במשך חודש לפני, כדי להכין את לקוחות החניון לשינוי המיועד.

"המחיר למשתמשים אחרים, לפרקי זמן קצרים, נמוך ודומה למקובל בחניונים באזור: חצי שעה ראשונה - חינם; שעה ראשונה - 10 שקלים; כל רבע שעה נוספת - 3 שקלים; יום שלם - 40 שקל; כרטיס חניה חודשי - 400 שקל", לשון התגובה.