ביהמ"ש התיר לפרסם שמו של רופא בכיר החשוד בהדחת עד

ביהמ"ש נענה לבקשת "גלובס" אך העניק עיכוב ביצוע של 48 שעות כדי לאפשר לרופא לערער ■ עפ"י החשד, הרופא נכנס לחדר השירותים שבו שהה העד בעניינו וניסה להניא אותו מהעדות המפלילה ■ הרופא מכחיש

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

בית משפט השלום בתל-אביב נענה היום (ג') לבקשת "גלובס" ולבקשה נוספת של משטרת ישראל, וקבע כי יש להסיר את צו איסור הפרסום על שמו ופרטיו המזהים של רופא בכיר החשוד כי הדיח לכאורה עד שאמור היה למסור עדות מפלילה בעניינו.

עם זאת, השופטת אפרת בוסני נתנה עיכוב ביצוע של 48 שעות להחלטה, כדי לאפשר לרופא לערער. הפרשה נחשפה לראשונה ב"גלובס".

בין הנימוקים להחלטה ציינה השופטת כי הרופא הבכיר לא הצליח להוכיח כי המקרה שלו חורג מהכלל של ההלכה המשפטית בישראל המאפשרת פרסום שמו של חשוד גם לפני הגשת כתב אישום, וכי לא הוכח כי הפרסום יגרום לו נזק חמור ביחס למקרים אחרים.

עוד ציינה השופטת כי פרסום החשדות ללא ציון שמו של הרופא, עלול לפגוע ברופאים אחרים שעלולים להיות מזוהים עם החשדות המיוחסים לחשוד.

על-פי החשד, ביום שבו העד אמור היה למסור עדות מפלילה לכאורה נגד הרופא, נכנס הרופא אל חדר השירותים שבו שהה העד וניסה להניא אותו ממתן העדות. על-פי חומר החקירה, הרופא פתח מים זורמים, לכאורה כדי שלא ישמעו את השיחה עם העד, ובמהלך הדברים הפציר בו שלא יספר על כך לאיש.

מיד לאחר אותו מפגש, כך נטען, העד סירב למסור את עדותו. בהמשך סיפר את אשר אירע, ולתמונה נכנסה משטרת ישראל שזימנה את הרופא לחקירה תחת אזהרה.

ל"גלובס" נודע כי הרופא אישר בחקירתו כי אכן נפגש עם העד בחדר השירותים, אולם הייתה זו פגישה מקרית, ולא נאמר בה דבר שעולה כדי שיבוש הליכי משפט או ניסיון הדחת עד.

על-פי המשטרה, רופאה נוספת ניסתה גם היא להניא לכאורה את העד בהזדמנות אחרת.

הרופא ביקש בחודש שעבר מבית המשפט להטיל צו איסור פרסום על החשד, בטענה לפגיעה אנושה בשמו הטוב שעלולה לחסל באחת את הקריירה המקצועית שלו. בית המשפט הסכים להוציא אז צו איסור פרסום זמני, בין היתר על רקע העובדה שהמדינה לא הגיבה באותה עת לבקשה.

שבוע לאחר מכן הגיבה משטרת ישראל וביקשה להסיר את צו איסור הפרסום, בטענה כי יש לאפשר לציבור לדעת על דבר החקירה, לאור חשיבות עיקרון פומביות הדיון ושקיפות ההליך. לטענת המשטרה, המיוצגת בידי עו"ד ערן זלר מהפרקליטות, החשש של הרופא מפני "פגיעה בקריירה" אינה שונה מחששו של כל חשוד אחר.

לפני כשבועיים גם העיתון "גלובס" ביקש להסיר את הצו. בבקשה, שהוגשה בידי עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי, נטען כי "עובדת חקירתו של איש ציבור הממלא תפקיד בכיר בחשדות כמיוחס לו, אינה צריכה להישאר במחשכים ולא להגיע לידיעת הציבור".

עוד נכתב בבקשת "גלובס" כי כל החשדות המיוחסים לרופא נוגעים לתפקידו הציבורי ולא לחייו הפרטיים.

ביום רביעי האחרון התקיים דיון בעניין בדלתיים סגורות.

ל"גלובס" נודע כי בסביבתו של הרופא קיימת מחלוקת בשאלה האם לערער על ההחלטה, שכן דווקא עיכוב הפרסום עלול להאיץ בפרקליטות לגבש כתב אישום פלילי ולמנוע בכך מאמצים שהיו יכולים להביא את הפרקליטות לוותר על הליך כזה.

על-פי הערכות, הרופא הוא שהכריע בעד בקשת צו איסור הפרסום בחודש שעבר, וגם הפעם סביר שיבקש למצות את האפשרויות המשפטיות כדי למנוע את הפרסום.