עלייה של 5% ברווח של הבנק הבינלאומי ל-125 מ' ש' ברבעון

ההוצאות בגין הפסדי אשראי הסתכמו ב-12 מיליון שקל בהשוואה ל-10 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

סמדר ברבר צדיק / צלם: תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק / צלם: תמר מצפי

הבנק הבינלאומי דיווח הבוקר (ד') על תוצאותיו ברבעון הראשון של 2015. הרווח הנקי הסתכם בשלושת החודשים הראשונים של השנה ב-125 מיליון שקל, גידול בשיעור של 5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. התשואה להון הגיעה ל-7.5% בחישוב שנתי, בהשוואה ל‑7.4% בתקופה המקבילה אשתקד.

בבינלאומי מציינים כי הרווח ברבעון הושפע ממספר גורמים מיוחדים לרבעון: מדד שלילי חריג של 1.6% ברבעון הביא להוצאות מימון של כ-34 מיליון שקל (גורם שיצר השפעה חשבונאית זמנית של ירידה בהכנסות המימון שצפויה לחזור עם עליית המדד), והתאמות לשווי הוגן של מכשירים נגזרים שהסתכמו בהוצאה של 17 מיליון שקל. השפעות אלה קוזזו על ידי השפעת יישום הסכם בל"ל ויישום התקינה האמריקאית על זכויות עובדים שהביאו לקיטון של 62 מיליון שקל בהוצאות שכר.

הכנסות ריבית נטו והכנסות המימון שאינן מריבית הסתכמו ב-519 מיליון שקל, ירידה של 10.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וזאת בעיקר בשל השפעת ירידת הריבית במשק וירידת המדד.

ההוצאות בגין הפסדי אשראי הסתכמו ב-12 מיליון שקל בהשוואה ל-10 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור ההוצאות בגין הפסדי אשראי מסך האשראי לציבור עמד על 0.07%, לעומת 0.06% בתקופה המקבילה אשתקד.

יחס הון עצמי רובד 1 לרכיבי סיכון הגיע ל-9.52% בהשוואה ל-9.73% בסוף 2014 וזאת בעיקר בשל הגידול באשראי לציבור ויישום ההוראה החשבונאית האמורה.

סמדר ברבר-צדיק מנכ"ל קבוצת הבינלאומי אמרה כי: "דוחות הרבעון הראשון משקפים את המשך צמיחת הקבוצה שבאה לידי ביטוי בגידול באשראי לציבור הן במגזר משקי הבית, הבנקאות הפרטית, המגזר המסחרי והמשכנתאות; בגידול בפקדונות הציבור ונכסי לקוחות וגידול בהכנסות מעמלות לקוחות שהושג בשל הגידול בפעילות. במקביל ממשיך הבנק בריסון ההוצאות במטרה להמשיך ולשפר את היעילות".