מיטב דש: גידול של כ-56% ברווח שהסתכם בכ-28 מיליון ש'

ההכנסות מפעילות תעודות הסל גדלו, וסייעו לקזז את הירידה בהכנסות בתחומי הגמל, ההשתלמות והפנסיה והנאמנות

אילן רביב / צילום: איל יצהר
אילן רביב / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות מיטב דש, שבניהול אילן רביב, סיכם אתמול (ג') את הרבעון הראשון של 2015 עם גידול של כ-56% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-28 מיליון שקל. זאת, הודות לגידול של כ-5.6% ברווחים התפעוליים במגזרי הפעילות של החברה, וגם עקב נכסים שהפחתתם החשבונאית הסתיימה.

בסוף הרבעון הראשון של השנה ניהל בית ההשקעות, שבשליטת צבי סטפק ואלי ברקת, נכסים בהיקף של כ-133.7 מיליארד שקל - ירידה לעומת סך של כ-136.9 מיליארד שקל בסוף 2014. זאת בעיקר עקב קיטון של יותר מ-5 מיליארד שקל בכספים שמנוהלים בקרנות הכספיות. מגמת הקיטון בקרנות הכספיות היא כלל-ענפית, והיא פועל יוצא של הריביות האפסיות בשווקים ושל אופי הקרנות הכספיות.

בשורה העליונה שמר בית ההשקעות על יציבות בהכנסות, שהסתכמו ברבעון בכ-190 מיליון שקל. מצד אחד, ההכנסות מדמי הניהול בתחומי הגמל, ההשתלמות והפנסיה קטנו בכ-2.5% - כתוצאה מכך שהירידה בשיעור דמי הניהול מהנכסים הייתה חזקה מהגידול בנכסים (שהיה בשיעור של כ-6.2%).

כמו כן, נרשמה ירידה בהכנסות בקרנות נאמנות, בעיקר משום ירידה בהיקפי הקרנות הכספיות שנרשמה ברבעון הראשון השנה, ושהמשיכה גם לאחריו. בתחום ניהול התיקים הייתה יציבות בהכנסות, והחברה מנהלת בתחום זה נכסים בהיקף כולל של כ-18 מיליארד שקל.

מהצד השני, ההכנסות מפעילות תעודות הסל גדלו, וסייעו לקזז את הירידה בהכנסות מתחומים אחרים, על רקע עלייה קלה שנרשמה בהכנסות גם מצד חבר הבורסה, וזאת עקב גידול בהיקפי הפעילות בברוקראז'.

בשורה התחתונה, במגזרי הפעילות של בית ההשקעות השני בגודלו במשק נרשם רווח תפעולי של כ-23 מיליון שקל מניהול קרנות נאמנות ותיקי השקעות, שהיווה כ-39% מההכנסות בתחומים אלה. זאת לעומת רווח של כ-22 מיליון שקל ושיעור של כ-36% ברבעון המקביל.

תחום תעודות הסל, שרשות ני"ע פועלת כיום כדי להפוך אותו לשוק של קרנות סל, הציג תוצאות חזקות גם ברווחיות: הרווח התפעולי מתחום פעילות זה גדל ברבעון הראשון בכ-33%, לסך של כ-12 מיליון שקל, והיווה יותר מ-44% מההכנסות בתחום. כמו כן, הרווח מפעילויות המסחר בחבר הבורסה והברוקראז' הכפיל את עצמו והסתכם בכ-4 מיליון שקל.

מנגד, הרווח מתחומי קופות הגמל, קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות הצטמק ברבעון הראשון בכ-14% לסך של כ-18 מיליון שקל, תוך שירד משיעור של 26% מההכנסות ברבעון הראשון ב-2014 לשיעור של 23% מההכנסות ברבעון הראשון השנה.