רה"מ נתניהו בניסיונות להחזרת ארדן לשולחן הממשלה

נתניהו וארדן נפגשו - ונראה כי ארדן עומד להתקפל ■ מקורבי נתניהו: מסירת תיק החוץ לארדן אינה עומדת על הפרק ■ ח"כ ג'קי לוי ניסה להחתים ח"כים מהליכוד על עצומה הקוראת למנות את ארדן לשר - רק 6 חתמו

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (ג') עם השר לשעבר גלעד ארדן בניסיון להחזירו אל שולחן הממשלה ולמנות אותו לשר. במהלך הפגישה הציע נתניהו לארדן לכהן כשר לביטחון פנים עם הבטחה להגדלת תקציב המשרד בכמה מאות מיליוני שקלים.

"חבילת הפיצויים" לארדן כוללת גם חברות בקבינט המדיני ביטחוני ואולי מינויו למשנה לראש הממשלה. מסירת תיק החוץ לארדן אינה עומדת על הפרק. בסביבת ראש הממשלה מבהירים כי מדובר באותה הצעה שעמדה על השולחן בטרם פרץ המשבר שהוביל את ארדן אל מחוץ לממשלה, וכי אין בכוונתם להוסיף לה הרבה מעבר למה שהוצע לו מלכתחילה. לפי שעה אין הסכמה בין הצדדים.

גורמים בליכוד ששוחחו אמש עם ארדן התרשמו כי ארדן יענה בסופו של דבר להצעה ויצטרף לממשלה. בליכוד מעריכים כי ארדן יקבל את החלטתו בימים הקרובים מאוד. עד שיתברר אם ארדן יכהן כשר, ימשיך שר התיירות יריב לוין להחזיק גם במשרד לביטחון פנים.

המשבר בין נתניהו לארדן החל כשהשר לשעבר סירב לקבל את המשרד לביטחון פנים והעדיף להישאר מחוץ לממשלה. החלטתו של נתניהו לפטר את מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר שמינה ארדן רק הסלימה את המצב בין השניים, ובתגובה הודיע ארד שיגיש הצעת חוק פרטית להפרטת בזק, המנוגדת לעמדת נתניהו.

אמש החל ח"כ ג'קי לוי החתים חברי כנסת מהליכוד על עצומה הקוראת לראש הממשלה למנות את ארדן לשר בממשלה. ככל הידוע על העצומה חתמו בסופו של דבר רק שישה חברי כנסת: יואב קיש, מיקי זוהר, אברהם נגוסה, נאווה בוקר, איוב קרא ולוי עצמו, כשמרבית חברי הליכוד העדיפו שלא להביע עמדה בנושא.

"מיום חמישי מלווה אותנו תחושת מועקה קשה בשל חסרונו של גלעד ארדן שנותר מחוץ לממשלה", כותבים חברי הכנסת. "המצב שנוצר, לפיו חבר סיעתנו שקיבל את מרבית קולות מתפקדי הליכוד בבחירות המקדימות וזכה במקום הראשון, לא נמצא ליד שולחן הממשלה הינו בגדר עיוות רצון הבוחר וחוטא הן לרצון מתפקדי הליכוד שבחרו בארדן והן לרצון הציבור הציבור הרחב שהעניק למפלגת הליכוד בבחירות האחרונות 30 מנדטים ביודעו כי ח"כ גלעד ארדן הינו מספר 2 ברשימת הליכוד לכנסת. לכל אורך דרכו הציבורית מייצג ארדן את ערכי הליכוד ובפעילותו כשר חיזק את הישגי הליכוד בצורה משמעותית", נכתב.

מהליכוד נמסר בתגובה, כי "הממשלה בנימין נתניהו פנה אל ח"כ ארדן ומנהל עמו שיחות במטרה לצרפו לממשלה מהר ככל האפשר. השניים טרם הגיעו לסיכום בעניין זה. ראש הממשלה רואה בגלעד ארדן שותף בכיר ושר מוביל שחייב להיות בממשלה בשל יכולותיו, הישגיו ומנהיגותו. ראש הממשלה ימשיך לפעול על מנת להגיע להבנה עם ארדן על הצטרפותו לממשלה".