שילוח למילצ'ן: העבר 50 מ' ש' - וניכנס יחד לערוץ 10

(עדכון) - אילן שילוח הודיע לארנון מילצ'ן כי הוא מקבל את הצעתו להשקעה משותפת בערוץ 10, בתמורה לכך שמילצ'ן יפקיד כבר היום את כספי הערבויות והחובות של הערוץ ■ אתמול שילוח דווקא סירב להצעה

בוקר אחרי שאיש העסקים ארנון מילצ'ן הציע לאילן שילוח להיכנס יחד איתו לשותפות בערוץ 10, והאחרון סירב להצעה, הבוקר (ה') שילוח הודיע למילצ'ן כי הוא מקבל את הצעתו, וזאת בתמורה לכך שמילצ'ן יפקיד כבר היום את כספי הערבויות והחובות של ערוץ 10 לרשות השנייה בהיקף 50 מיליון שקל. בהמשך לצעד זה יבחן שילוח בשבועות הקרובים את כניסתו המלאה לערוץ.

דוברו של מילצ'ן מסר בתגובה, כי "ראשית, תמהנו על הסירוב. שנית, תמהנו על הזגזוז, בפרט לאחר שמילצ'ן הודיע לדירקטוריון החברה כי שילוח סירב. בפועל, מדובר בסירוב בלבוש אחר - מילצ'ן הציע לשילוח להצטרף אליו, ולא לצרף אותו - כל תנאי מהסוג שציין שילוח נועד בעצם לטרפד את ההצעה".

אתמול (ד'), כך נודע ל"גלובס", מילצ'ן, שהוא כבר היום בעל מניות בערוץ 10, לא חתם עדיין על ההסכם המכניס את שילוח כבעל שליטה בערוץ, וכעת, במה שנראה כמו ציר עוקף יוסי מימן, והוא הציע לשילוח להצטרף אליו לקבוצה ולהשתלט על הערוץ.

זה למעלה מ-5 שנים שמילצ'ן לא הזרים כסף לפעילות ערוץ 10, ולא אחת הוא ביקש לעזוב אותו תמורת תגמול מבעלי המניות האחרים. לאחרונה הוא הביע עניין מחודש בערוץ, ואמש הציע רשמית לשילוח חבירה משותפת.

מילצ'ן, שעשה את הונו בעסקי הסרטים בהוליווד, נחשב למקורבו של ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו.

מוקדם יותר אתמול הגיש ערוץ 10 עתירה לבג"ץ נגד החלטת נתניהו לחייב את ערוץ 10 בתשלום של 16.8 מיליון שקל, בטרם יקבל רישיון.

שילוח הוא כרגע התקווה היחידה של ערוץ 10 לרישיון, והוא היה מוכן להשקיע 100 מיליון שקל - לפני החלטתו של נתניהו. מוקדם יותר, כפי שדווח ב"גלובס", נפגש שילוח עם הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, שאישר לו כי לא ימנע את כניסתו לערוץ 10, אולם תחת מגבלות.

מילצ'ן הציע לשילוח לגבש יחד תוכנית עסקית חדשה בהתאם לתנאים החדשים שנכפו על הערוץ, ובכלל זה דרישת החוב החדשה של נתניהו. על-פי הצעתו של מילצ'ן, שילוח הוא זה שישלוט בערוץ עם 51% מהמניות, ואילו מילצ'ן יחזיק ביתר המניות.

דוברו של מילצ'ן אישר את הפרטים. דוברו של מילצ'ן עדכן בהמשך כי שילוח הודיע לנציגו של מילצ'ן בישראל על סירובו להצעת מילצ'ן לרכוש יחד את ערוץ 10, במתכונת שהוצעה, כאשר שילוח ינהל את הערוץ.

"נציגו של מילצן קיבל את הסירוב בתמיהה, נוכח העובדה שמילצן כבר מחזיק ב-25%ממניות החברה, לרבות הלוואה בגובה של כ-200 מיליון שקל לערוץ לאורך השנים. הסירוב תמוה, גם לאור יכולותיו הפיננסיות של מילצ'ן ונכונותו לבצע את כל ההשקעות הנדרשות בערוץ, בכפוף לתוכנית העסקית החדשה שתאומץ על-ידי הערוץ. מילצ'ן, יוזכר, הינו גם מוביל עולמי בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע, לרבות זכייה רצופה בצמד פרסי אוסקר בשנתיים האחרונות".