רווחי פלאפון צנחו 67%; איבדה 21 אלף מנויים ברבעון הראשון

הרוויחה ברבעון 36 מיליון שקל ■ ההכנסות ירדו ב-21% ל-727 מיליון שקל ■ מצבת המנויים: 2.565 מיליון ■ ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח ירדה ב-10 שקלים ■ תזרים המזומנים עלה קלות ל-279 מיליון שקל

גיל שרון / צילום: יונתן בלום
גיל שרון / צילום: יונתן בלום

חברת הסלולר פלאפון מקבוצת בזק מדווחת היום (ב') על תוצאות הרבעון הראשון של 2015, שמשקפות את המשך התחרות הקשה בענף שמכרסמת במספרים של המפעילות הוותיקות.

פלאפון, בניהולו של גיל שרון, רשמה ברבעון הראשון צניחה של כ-67% ברווח הנקי ל-36 מיליון שקל. החברה טוענת כי הירידה ברווח נבעה בעיקר מהפסקת הסכם האירוח של הוט מובייל החל מסוף דצמבר 2014.

סך ההכנסות של החברה ירד בכ-21% והסתכם ברבעון ב-727 מיליון שקל. ההכנסות משירותים ירדו ב-22% ל-499 מיליון שקל, וההכנסות מציוד קצה ירדו ב-19% ל-228 מיליון שקל.

פלאפון איבדה ברבעון הראשון 21 אלף מנויים, ומצבת המנויים הסתכמה בסוף מארס 2015 ב-2.565 מיליון מנויים, בהשוואה לכ-2.586 מיליון מנויים בסוף שנת 2014 ול-2.631 מיליון מנויים ברבעון המקביל אשתקד (ירידה של 66 אלף).

ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) ירדה ב-10 שקלים ועמדה ברבעון הראשון על 65 שקל, לעומת 75 שקל ברבעון הקודם ו-80 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של פלאפון צנח ב-75% ל-32 מיליון שקל. לדברי פלאפון, בנטרול ההכנסות מהסכם האירוח של הוט, הרווח התפעולי ירד "רק" ב-56.8% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA הסתכם ברבעון בכ-136 מיליון שקל, קיטון של כ-41.4% לעומת אשתקד.

לדברי פלאפון, "החברה הצליחה לצמצם חלק מהשחיקה בהכנסות על-ידי התייעלות תפעולית שהביאה לצמצום הוצאות, באמצעות מהלך פרישה מרצון של כ-200 עובדים שבוצע בסוף 2014 והביא להתייעלות בכמות משרות ושכר כבר ברבעון הראשון וכן לצמצום בהוצאות הפרסום, לשיפור הסכמי שכירות אתרים ועוד".

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה בפחות מ-1% ביחס לרבעון המקביל ל-351 מיליון שקל, והתזרים החופשי עלה ב-1.1% ל-279 מיליון שקל.

לדברי המנכ"ל גיל שרון, "תוצאות הרבעון הושפעו לרעה מסיום הסכם האירוח של הוט, אשר הקטין את ההכנסות וה-EBITDA בכ-52 מיליון שקל לרבעון. מאידך, צעדי ההתייעלות בהם נקטנו, לרבות פרישה מוקדמת של עובדים, איפשרו לצמצם את הפגיעה ברווח.

"פלאפון המשיכה גם ברבעון הראשון באסטרטגיה של שימור לקוחות ונתח שוק, תוך המשך התייעלות. כך, גם הרבעון נטשו את פלאפון פחות מתניידים נטו, בהשוואה למתחרות הוותיקות. התזרים החזק של החברה מאפשר לנו לצלוח את התחרות העזה ולהתמקד בשימור לקוחות, בשירות מיטבי והמשך פריסת רשת הדור הרביעי".