ראש המטה של השר לביטחון הפנים יריב לוין - עבריין מורשע

חבר מרכז הליכוד רועי שרעבי, שמונה לראש המטה של השר לביטחון הפנים והתיירות, הורשע ב-1997 בדקירה במועדון ■ הנדקר: "פושע ופחדן שדקר אותי מאחור וברח. איך הוא הגיע להיות קרוב לצמרת המשטרה?"

יריב לוין / צלם: איל יצהר
יריב לוין / צלם: איל יצהר

רועי שרעבי, שמונה להיות ראש המטה של השר לביטחון הפנים ושר התיירות, יריב לוין, הורשע בעבר בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה ונידון למאסר על-תנאי ולשירות לתועלת הציבור.

שרעבי שימש בעבר כסגנו של יו"ר ההסתדרות בזמן כהונתו של עופר עיני ולאחר מכן של אבי ניסנקורן. לפני כמעט שני עשורים הוא הורשע בדקירת אדם בפאב שהיה בבעלותו, ואף שהה בשל כך במעצר-בית, וכעת הוא ישמש ראש המטה של מי שאמון על אכיפת החוק.

גורמים במשרד לביטחון פנים אישרו אתמול לוואלה!NEWS כי שרעבי הוצג כראש המטה של השר.

ב-1997, בעת שהיה בבעלותו פאב ברחובות שנקרא "האקסטה", הואשם שרעבי בחבלה בכוונה מחמירה באחד המבלים בפאב, אופיר גהלי. על-פי כתב האישום, ברחבת הכניסה לבאר התפתחה קטטה, לאחר שהשומר סירב להכניס את גהלי למקום, ובמהלכה דקר אותו שרעבי בסכין. לטענתו, הוא דקר את גהלי מתוך הגנה עצמית, אך טענה זו נדחתה הן בבית המשפט המחוזי והן בבית המשפט העליון.

בהרשעתו קבע השופט כי שרעבי היה יכול לסלק את החבורה האלימה בדרך אחרת, כמו להזמין משטרה, וכי הדקירה הייתה בלתי שקולה לאיום שנשקף לו. בית המשפט המחוזי דן את שרעבי לשנתיים מאסר וחצי, מתוכם שנה ו-3 חודשים בפועל.

שרעבי ערער ב-1999 על ההרשעה ועל גזר הדין לבית המשפט העליון. השופטת דליה דורנר השאירה את ההרשעה על כנה, אך הפחיתה את גזר הדין לשנה ו-3 חודשים מאסר על-תנאי, עם שירותי מבחן למשך שנתיים, ושירות לתועלת הציבור.

שרעבי היה בעבר מנכ"ל הליכוד העולמי, וכיום הוא חבר בהנהלת הליכוד העולמי. הוא חבר מרכז ליכוד ונחשב לאחד מקבלני הקולות הגדולים במפלגה ומקורב לבכיריה. שרעבי מלווה זה תקופה ארוכה את לוין ושימש כיועץ הפוליטי שלו כשהיה יו"ר ועדת הכנסת.

למרות עברו הפלילי של שרעבי, הוא מונה ליו"ר סיעת הליכוד בהסתדרות. מבקר ההסתדרות מתח ביקורת חריפה על התנהלותו של שרעבי בענייני כספי הארגון, בדוח שפורסם בפברואר השנה והתייחס לשנת 2012. לאחר פרסום הדוח ובעקבות מערכת יחסים עכורה עם יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, שרעבי סיים את תפקידו.

ראש המטה במשרד ממשלה הוא האדם הקרוב ביותר לשר, ונחשב ל"בעל הבית" בלשכתו. כל פגישה עם השר צריכה לקבל את אישורו, והוא אחראי לתעדף בין כלל האילוצים של השר, הן ברמה המקצועית, הן ברמה הפוליטית והן ברמה האישית. מינוי ראש המטה הוא למעשה מינוי פוליטי.

"אדם שדקר לא יכול לשמש דוגמה"

גהלי, שנדקר בידי שרעבי, מספר כי עד היום נותרו על גופו צלקות מהדקירה ומהניתוח. "בפסק דין נקבע שמר רועי שרעבי הנכבד דקר אותי מאחור וברח, ולאחר כמה שעות הוא נתפס", אמר גהלי בריאיון לוואלה!NEWS.

לדבריו, העימות שבו דקר אותו שרעבי לא היה בסמוך לזמן הקטטה, אלא כמה שעות לאחר מכן. "באתי לפתוח את האוטו והרגשתי מכה מאחור. אז ראיתי אותו, והוא פשוט דקר אותי בגב. כל החולצה שלי התמלאה בדם. ניסיתי לרדוף אחריו, אבל הוא ברח. הייתי כולי דם", שחזר.

הוא דחה מכל וכל את טענותיו של שרעבי להגנה עצמית: "הוא שכר את שירותיו של פרקליט צמרת בזמנו, והם הפכו את הסיפור למצב כאילו שהוא התגונן, ובכלל אני זה שיצא מהמועדון בשעה 3:00 לפנות בוקר, ואני קיבלתי את הסכין מאחור, והוא ברח. מילא אם זו הייתה לכל הפחות התגוננות, אבל לא הייתה שום התגוננות".

כשגהלי שמע כי שרעבי הגיע לתפקידי מפתח במגזר הציבורי, הוא הזדעזע. "שמעתי שיש לו לשכה, שהוא הגיע לתפקידים בכירים. זאת פשוט שחיתות. איך עבריין מורשע נהיה ראש מטה של שר לביטחון הפנים? איך אדם כמו רועי שרעבי עובר מלהיות עבריין שנשפט, עצור במעצר-בית, למעמד כזה במדינה כמו שלנו, ואף מגיע להיות קרוב לצמרת המשטרה ולשלוט במשטרה? אדם כזה, פושע ופחדן שדקר אותי מאחור וברח".

גהלי קרא לבטל את מינויו של שרעבי לראש המטה של לוין. "אני חושב שהגיע הזמן שבאמת יעשו בדק-בית במשטרה ויראו את מי הם ממנים. האדם הזה - אסור לו בכלל להיות בתפקיד שמקורב בכלל לתפקיד ציבורי", הוסיף גהלי.

לדבריו, "אדם שדקר לא יכול לשמש דוגמה, ואני מקווה מאוד שהוא לא ישמש דוגמה לשום אדם".

שרעבי סירב להגיב. מלשכת השר לוין טרם הועברה תגובה.