מני נפתלי לא יפקיד ערובה בתביעת הדיבה נגד מקורבי נתניהו

אב הבית לשעבר במעון רה"מ תבע את צוות ההגנה של נתניהו ואת מקורביו בשל הניסיון לקשור אותו לדוח המבקר ■ ביהמ"ש: "יש קושי לתייג את התובענה כהליך-סרק מובהק"

מני נפתלי / צילום: אוריה תדמור
מני נפתלי / צילום: אוריה תדמור

שופטת בית משפט השלום בהרצליה, לימור ביבי, דחתה השבוע (ג') את בקשת מקורבו של ראש הממשלה, עו"ד יוסי כהן, לחייב את אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, בהפקדת ערובה בסכום שלא יפחת מסכום של 100 אלף שקל. זאת, במסגרת הליך תביעת לשון הרע שהגיש נפתלי בפברואר השנה נגד צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בקשתו של כהן להפקדת הערבות הגיעה על רקע חששו שתביעת לשון הרע של נפתלי תידחה, ולכן ביקש זאת לצורך הבטחת הוצאותיו.

תביעת לשון הרע של נפתלי, שהוגשה באמצעות עו"ד דן חי, באה לעולם על רקע התבטאויות של הליכוד בתגובה לפרסום דוח מבקר המדינה, יוסף שפירא, ביחס להוצאות מעון ראש הממשלה, ולוותה בהד תקשורתי סוער.

הדוח, שפורסם באמצע חודש פברואר השנה והיווה את הטריגר לתביעתו של נפתלי, הכיל ראיות לבזבוז כספי ציבור לצרכים פרטיים במעון ראש הממשלה.

בליכוד האשימו את נפתלי כי בתור אב הבית במעון ראש הממשלה, הוא האחראי להוצאות שפורסמו בדוח: "ההוצאות גדלו משמעותית בתקופה מסוימת שבה ניהל את המעון הרשמי מני נפתלי - עובד ממורמר לשעבר, המוביל מסע השמצות והכפשות נגד ראש הממשלה, על מנת להוציא כספים שלא כדין מקופת המדינה ולפגוע בראש הממשלה ובליכוד בתקופת בחירות. הוצאות המעון הרשמי ירדו ופחתו משמעותית לאחר עזיבתו של נפתלי את התפקיד".

נפתלי הגיש את התביעה, כאמור, כנגד צוות ההגנה של נתניהו ומקורבים אליו, כגון: ניר חפץ, דוד שמרון, יעקב בורובסקי, יוסי כהן ועוד.

בבקשת כהן נטען כי נפתלי "מנהל מסע הכפשות זדוני ומביש כנגד ראש הממשלה, רעייתו וכל מי שהוא סבור שעומד בדרכו. כחלק ממסע הכפשות זה הגיש נפתלי לבית המשפט תביעת-סרק שסיכוייה להתקבל אפסיים".

עוד טען כהן כי קיים חשש שנפתלי לא יוכל לעמוד בתשלום הוצאות המשפט, בעקבות מצבו הכלכלי הקשה וכן בשל חובות שיש לו.

נפתלי טען בתגובה כי אין מקום לחייבו בהפקדת ערובה, משום שלדבריו דין תביעתו להתקבל.

כאמור, בית המשפט דחה את בקשתו של כהן וקבע כי אין מקום לחייב את נפתלי להפקיד ערבות.

"בשלב בו מצויים ההליכים, יש קושי לתייג את התובענה כהליך-סרק מובהק", ציינה השופטת, וכן קבעה כי מצבו הכלכלי של התובע לא יהיה כשלעצמו עילה לחיוב בהעמדת ערובה.

עו
 עו

עו"ד דן חי