בשל הריבית הנמוכה: הרווח הכולל של הראל קטן בכ-45%

הקיטון ברווח הכולל נובע בעיקר מהירידה המתמשכת בריבית שהובילה את הקבוצה להגדיל את העתודות בכ-289 מיליון שקל לפני מס (כ-181 מיליון שקל לאחר מס)

הריבית האפסית, שירדה בפברואר האחרון, ממשיכה להכביד על תוצאות קבוצות הביטוח הגדולות ומקזזת, לפי שעה, את התשואות החזקות שנרשמו במהלך הרבעון הראשון. מתוצאות קבוצת הביטוח הראל, שבניהול המנכ"לים המשותפים, מישל סיבוני ושמעון אלקבץ, עולה כי היא הציגה ברבעון הראשון של 2015 קיטון של כ-54% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-76 מיליון שקל.

שיפור בפיננסים

מבחינת חברות הביטוח, אמת המידה המובילה לבחינת התוצאות הינה הרווח הכולל, שמשקלל גם רווחי השקעה שנזקפו להון. כך, ברבעון הראשון של השנה רשמה הראל רווח כולל של כ-155 מיליון שקל, שהינו נמוך בכ-45% מהרווח הכולל ברבעון המקביל.

הקיטון ברווח הכולל נובע בעיקר מהירידה המתמשכת בריבית שהובילה את הקבוצה להגדיל את העתודות בכ-289 מיליון שקל לפני מס (כ-181 מיליון שקל לאחר מס). עיקר ההוצאה הזו נרשם בעסקי ביטוח החיים. כך, למרות תשואות חזקות שנרשמו בשוקי ההון במהלך הרבעון הראשון, השפעות הריבית הנמוכה והיורדת הביאו את הקבוצה להציג הפסד של כ-27 מיליון שקל במגזר החיסכון לטווח ארוך (שכולל את תחומי ביטוח החיים, הפנסיה והגמל).

כמו כן, הראל, שהינה הגדולה בשוק ביטוחי הבריאות הפרטיים, עברה ברבעון הראשון להפסד כולל של כ-19 מיליון שקל במגזר ביטוח בריאות, וזאת לעומת רווח כולל לפני מס בסך של כ-59 ברבעון המקביל. זה קרה בעיקר בגלל הירידה המתמשכת בריבית שהביאה להגדלה בהתחייבויות במגזר זה בסך של כ-61 מיליון שקל, וכן בשל "השחיקה הנמשכת בפוליסות הבריאות הקבוצתיות".

החברה רשמה רווח כולל בכל אחד מתחומי הביטוח הכללי, הגם שהרווח הכולל במגזר הביטוח הכללי קטן ברבעון בכ-11% לסך של כ-131 מיליון שקל. סך הפרמיות שגבתה החברה בכל פעילויותיה גדל ברבעון בכ-14%, לסך של כ-3 מיליארד שקל.

בית ההשקעות הראל פיננסים הופך למקור מרכזי נוסף לרווחי הקבוצה, לאחר שהרוויח ברבעון 23 מיליון שקל, לפני מס, לעומת רווח של כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של כ-109%. זאת בצל גידול של כ-16% בהכנסות בית ההשקעות, שהסתכמו בכ-81 מיליון שקל.

החברה פרסמה גם את דו"חות הערך הגלום (EV) שמנפקים שווי לפעילויות ביטוח החיים, הפנסיה והבריאות, ושהסתכם בסוף 2014 בכ-12.3 מיליארד שקל - גידול של כ-10% ביחס ל-2013. שווי העסקים החדשים (VNB) שנמכרו בתחומים אלה ב-2014 צמח בכ-7% לכ-1.3 מיליארד שקל.

תוצאות קבוצת הראל 21.5.15
 תוצאות קבוצת הראל 21.5.15