קסטרו: תוך שנתיים נראה את תוצאות ההשקעה בחנויות החדשות

ההתרחבות הזניקה את המכירות ברבעון הראשון, אך הפעילות כולה לא הניבה רווחים ■ המנכ"ל גבי רוטר על השקת רשת האיפור Yves Rocher: "פוטנציאל לעשרות חנויות"

גבי רוטר, גל גדות, קולקציית אביב 2014 של קסטרו / צילום: סיון פרג'
גבי רוטר, גל גדות, קולקציית אביב 2014 של קסטרו / צילום: סיון פרג'

הכנסות מימון גבוהות סידרו לחברת קסטרו את הדוחות לרבעון הראשון של השנה, בזמן שפעילות האופנה עצמה לא הניבה רווחים.

עיתוי הפסח והתרחבות, שכללה פתיחת 4 חנויות משולבות חדשות ו-7 חנויות ילדים ייעודיות, הזניקו את מכירות קסטרו ב-10%, ל-217.7 מיליון שקל. במקביל סגרה קסטרו חנות גברים אחת וחנות נשים אחת, ונכון למועד הדוח לחברה יש 148 חנויות בישראל.

הרווח הגולמי עלה בשיעור גבוה יותר (11.8%) והסתכם ב-120.9 מיליון שקל, שהם 55.5% מהמכירות; לעומת 54.7% ברבעון הראשון אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מירידה ברמת ההנחות של החברה על המוצרים.

תוצאות קסטרו לרבעון הראשון
 תוצאות קסטרו לרבעון הראשון

לדברי גבי רוטר, מנכ"ל ומבעלי קסטרו, "ברגע שיתרות המלאי לא רובצות עליך, אתה נדרש פחות להנחות. המוצר שלנו הוא עונתי, זה לא קילו סוכר. למרות הגידול במחזור, המלאי קטן".

למרות העלייה ברווח הגולמי, הרווח התפעולי של קסטרו הסתכם ב-171 אלף שקל בלבד, שהם 0.07% מהמכירות. גם ברבעון המקביל אשתקד נתון זה היה נמוך - 501 אלף שקל, 0.2% מהמכירות.

בהתייחס לכך אומר רוטר: "לא הרווחנו את מה שצפינו, בין היתר בגלל העלייה בשער הדולר, למרות שהרווח הגולמי עלה".

הכנסות מימון גבוהות של 8.2 מיליון שקל ברבעון סידרו לקסטרו את השורה התחתונה, שהוכפלה ונחתמה עם רווח נקי של 5.1 מיליון שקל. לדברי רוטר, הכנסות המימון נבעו מיתרות המזומנים ומההפרשים בשער הדולר.

נתון נוסף העולה מהדוח הוא העלייה בשיעור שכר הדירה מההוצאות, מ-16.3% ל-17.5%. רוטר מסביר: "פתחנו המון חנויות חדשות, ויש הוצאות של גידול בשכר דירה ודמי ניהול. ייקח שנה-שנתיים לראות את התוצאות החיוביות מההשקעות האלה. בשלב הראשון זה בפירוש שוחק רווחיות, אבל אתה חייב לזוז למקומות חדשים".

"בשורה לשוק"

במקביל, קסטרו נערכת להשקת מותג הטיפוח והאיפור Yves Rocher ביולי הקרוב.

"ביולי נשיק 3 חנויות בבת-אחת - בקניון איילון ברמת-גן, בקניון הגדול בפתחתקווה ובביג פאשן אשדוד", אומר רוטר. "הפוטנציאל הוא לפרוס עשרות חנויות בארץ, כי רמת המחירים של המותג נוחה מאוד".

חנויות המותג ישתרעו על שטח של 30-50 מ"ר כל אחת. המותג פעיל ב-5 קטגוריות: פנים, גוף, איפור, שיער ובישום.

רוטר אופטימי מאוד לגבי המותג בישראל. "המוצרים בוטניים, על טהרת הצמחים, ללא שימוש בחומרים מעולם החי. רמת המחירים שווה לכל נפש, ואין לי ספק שבקטע הזה אנחנו מביאים בשורה לשוק. המותג יהיה תחרותי למוצרים כאלה בשוק".

- קסטרו קידס עומד בציפיות?

"כן. התחרות בגזרת הילדים רוויה. נכנסנו לשוק רווי, להבדיל משוק הגברים שאליו נכנסנו כשהיה בתולי. אבל זה בפירוש מנוע צמיחה. בשוק הילדים לא פשוט להרוויח. אני מקווה שלפחות במחצית השנייה נעשה תוצאות טובות".