גאדג'טים: נקסוס 9 של HTC וגוגל - טאבלט מוצלח אך יקר

נקסוס 9 הוא טאבלט מוצלח שמעניק חוויה טובה מאוד לעולם של גוגל, אך מחירו גבוה מאוד

התקופה האחרונה לא ממש סוערת בתחום הטאבלטים, אבל פה ושם מגיעים לשוק מכשירים מעניינים. דגם נקסוס 9, שהושק לאחרונה בישראל ע"י היבואן טאץ' גרופ, שייך לסדרת המוצרים של גוגל ומיוצר על-ידי HTC.

ממשק: דגמי נקסוס מגיעים עם מערכת ההפעלה של גוגל אנדרואיד, בגרסה הנקייה שלה, ללא תוספות מצד היצרן. כמו כן, מדובר במכשירים הראשונים בשוק שמקבלים את העדכונים למערכת ההפעלה מצד גוגל. נקסוס 9 כולל את אנדרואיד לוליפופ, המציה נטרול סיסמת הטאבלט באופן אוטומטי כאשר מחזיקים שעון חכם מבוסס אנדרואיד, מחוברים לאוזניות בלוטות' או נמצאים במקום שהוגדר כבטוח. אפשר ליצור פרופיל למספר משתמשים על אותו מכשיר (בדיוק כמו בווינדוס במחשב), כך שכל משתמש מקבל את האפליקציות האישיות שלו.

מסך: נקסוס 9 מגיע עם מסך 8.9 אינץ'. מדובר בגודל מסך אותו נוח להחזיק בידיים בזמן צפייה בסרטים או גלישה באינטרנט. המשקל מעט כבד - 425 גרם. המסך מגיע ברזולוציה גבוהה של 1536 על 2048 פיקסלים והתמונה נראית מוצלחת.

חומרה: לטאבלט יש רמקולים קדמיים עם טכנולוגיית Boom Sound מתוצרת HTC ומעבד 64 ביט מסוג טגרה K1 של חברת NVIDIA במהירות 2.3 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 ג'יגה (ללא יכולת הרחבה). לא נתקלנו בבעיות במהירות התגובה של הנקסוס 9.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל עם פלאש. ביחס לטאבלט, מדובר בתוצאות צילום סבירות ולפעמים טובות, אפילו במקומות סגורים.

סוללה: הסוללה בקיבולת 6700 מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה: נקסוס 9 הוא טאבלט מוצלח שמעניק חוויה טובה מאוד לעולם של גוגל, אך מחירו גבוה מאוד.

מחיר: 2,300 שקל.

ציון: 8.5.