פרשת ישראל ביתנו: קירשנבאום וכ-11 נוספים יואשמו

זאת, בין היתר, על בסיס עדותו של עד המדינה בפרשה - ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה

פאינה קירשנבאום / צילום: ארז ביטון
פאינה קירשנבאום / צילום: ארז ביטון

התקדמות בחקירת פרשת השחיתות הגדולה במערכת הפוליטית: המשטרה צפויה להעביר בקרוב את חומרי החקירה בפרשה המכונה "פרשת ישראל ביתנו" למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עם המלצה להעמיד לדין 10 חשודים או יותר. זאת, בין היתר, על בסיס עדותו של עד המדינה בפרשה - ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה.

לאחר מכן יבחנו עורכי הדין מהמחלקה הכלכלית את החומרים, והם צפויים לזמן את החשודים לשימוע לפני העמדה לדין פלילי.

הפרשה נחשפה בדצמבר 2014, כאשר המשטרה הודיעה כי היא מנהלת חקירה בחשד לפרשת שחיתות ענקית בצמרת מפלגתו של ח"כ אביגדור ליברמן, בעמותות ובמועצות מקומיות.

החשד העיקרי הוא העברת כספי תמיכות ממשלתיות שלא כדין לגופים שונים, בתמורה להעברה חלקית של התקציב לחברי כנסת ולמקורביהם ו/או מינוי מקורביהם לתפקידים ציבוריים; בנוסף, עלו בפרשה חשדות לעבירה של מתן שוחד ב-15 תתי-פרשיות, בהיקפים של מיליוני שקלים.

רשימת החשודים היא ארוכה מאוד, וכוללת את השרים לשעבר ממפלגת ישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום וסטס מיסז'ניקוב, יו"ר נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לשעבר, אלכס ויסניצ'ר; ראש מועצה אזורית תמר, דב ליטבינוף; יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר, אבנר קופל, מנכ"לך משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן ואחרים.

בראיון ל"גלובס" לפני כחודש וחצי אמר עו"ד דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה המלווה את חקירת פרשת ישראל ביתנו, כי "אנחנו מופתעים מהיקף העבירות, מהשיטתיות שלהן ומעזות-המצח שבה הן נעשו. חשבנו שלא יכול להיות שיש דברים כאלה בעולם של ביקורת פרלמנטרית, מבקר מדינה, משטרה. יש פה דברים שכששמענו עליהם אמרנו 'לא יכול להיות'. מסתבר ש'כן יכול להיות'".