הבוס כמלאך הגואל

"בוס בהסוואה" היא התוכנית האידיאליסטית ביותר על המסך

"בוס בהסוואה", יום ד' 21:00, ערוץ 2 רשת

אפשר שלא זו הייתה כוונת יוצריה, אבל "בוס בהסוואה" היא ללא ספק תוכנית הטלוויזיה האידיאליסטית ביותר במקומותינו.

המסר שלה פשוט: מעמדך החברתי המקורי הוא תוצאה של גזירת גורל, אך המשכו הוא תולדה של מעשיך. אם רק תשקיע, תתמיד ותתקדם - תוכל גם אתה להיות פעם "משהו".

נדמה שמדובר בצמצום של כל ההגות הכלכלית המערבית לכדי כפית מרוכזת אחת: כפיתליזם.

מרתק לראות כיצד התקווה ברוח הזו מרצדת בעיני העובדים, מעניקה להט כמעט-דתי למעשי ה"בוסים" וגורמת קתרזיס לצופה, גם הוא לרוב בן השיטה (גם כאשר הוא בעצם קורבנה).

כן חברים, אם תלמדו, תתמידו ותשקיעו, השמיים הם הגבול. האמנם? האמת, אין זה משנה: גם מי שמסתייג מהמסר הפשטני הזה לא יכול שלא להתמגנט לתוכן הזה של "גאולה דרך השקעה", כשהמלאך הגואל (שלא לומר "אלוהי הסיטואציה") הוא הבוס.

* ציון: 8

עוד 3 משדרים לצפייה הערב

"ניסים אלוני - היה היה מלך" (יום ד' 21:00, ערוץ 8): חייו של מי שהיה אחד המחזאים הגדולים של התיאטרון העברי המקורי, ממציא חלק חשוב מה"גששית", במאי בחסד ועוד המון סופרלטיבים שאפשר להדביק לו - וכולם יהיו נכונים.

"חרוט בגופי" (יום ד' 21:00, ערוץ yes דוקו): סיפורן של נשים מתוך הכת המוזרה שהייתה המשפחה המורחבת (או ההרמון) שהקים לעצמו גואל רצון. מדובר, ללא ספק, באחת הפרשות יוצאות הדופן במקומותינו. כולנו שמענו את רצון מדבר ונחשף בתקשורת. הוא אינו איש טיפש לטעמי, אך גם דברי חוכמה יתרים, ודאי שלא כריזמה מתפרצת, לא מצאתי בו. אם כך, מה גורם לאישה שאינה חסרת בינה, כפי שתגלה בסרט, לא רק להקדיש לו את חייה אלא אף להשיא לו את שלוש בנותיה? אפילו בתום הצפייה לא הצלחתי למצוא לכך הסבר.

"הסנדק 3" (יום ד' 22:00, ערוץ הוט פריים): שנים רבות אחרי שני הפרקים הראשונים, שניהם מאבני-הדרך של הקולנוע, הגיע הסרט הזה ועורר ויכוח בין מעריצי הסדרה הקולנועית המופלאה הזאת: האם גם הוא ראוי להיכלל בהיכל התהילה של הקולנוע? התשובה אינה חד-משמעית. זהו סרט טוב, אפילו טוב מאוד שלוקח את הצופה למסע מרשים על ציר הזמן, ובתוך חדרי החדרים של הוותיקן, כאשר מייקל קורליאונה (אל פאצ'ינו), הוא כבר גאנגסטר ותיק שמחפש גאולה לא רק לעסקיו שאותם תמיד חלם להפוך לחוקיים, אלא גם לנפשו המעונה: מערכת היחסים הטעונה שלו עם גרושתו, ילדיו, חטאיו וזיכרונותיו. מצד אחד, מדובר באופרה קולנועית מרשימה. מצד שני, אפשר היה לחסוך חלק מהממד הצדקני-דתי שמלווה אותה כצל.