חילן קופצת בבורסה בת"א בעקבות ההסכם של נס

העליות במניה מגיעות על רקע הודעת החברה מאתמול על הסכם בין החברה הבת, נס, לבין חברת CA Software, שבמסגרתו נס תייצג, תשווק ותמכור באופן בלעדי את מוצרי CA בישראל

מנייתה של חברת שירותי המחשוב חילן עולה היום (ד') במהלך המסחר בבורסה ביותר מ-2%, בהמשך לעלייה של 1.6% אתמול. העליות במניה מגיעות על רקע הודעת החברה מאתמול על הסכם בין החברה הבת, נס, לבין חברת CA Software, שבמסגרתו נס תייצג, תשווק ותמכור באופן בלעדי את מוצרי CA בישראל.

היקפו הכספי של ההסכם לא נמסר, אך חילן ציינה בדיווח, שנתנה ערבות ל-CA בגין התשלומים שיגיעו לה מנס עד לסך של מיליון דולר. הפעילות תתבצע באמצעות NessPro, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, שמשמשת כנציגה של עשרות חברות בינלאומיות ומבצעת אינטגרציה לפתרונות שלהן.

חברת CA פעילה בתחום ניהול תשתיות המחשוב, ועד כה היה לה בישראל גוף מכירות שכלל עשרות עובדים - אשר צפוי להיסגר בעקבות ההסכם עם נס. פעילות הפיתוח של CA בארץ לא צפויה להיפגע.

חילן, שבניהולו ושבשליטתו של אבי באום, נסחרת בשווי של 848 מיליון שקל. בשנה שעברה רכשה חילן את נס ישראל מידי קרן CVCI של סיטיבנק, תמורת 42 מיליון דולר ברוטו.

בשבוע שעבר אישרו בעלי המניות של חילן את הארכת הסכם הניהול עם באום ברוב של 74.4% מקרב בעלי המניות שאין להם עניין אישי, לעומת 8.1% שהתנגדו. ההסכם כולל תשלום חודשי של 150 אלף שקל ומענק שנתי של עד 2 מיליון שקל בכפוף לעמידה ביעדים.