בית הקירור של השוק הסיטונאי בת"א יארח הפנינג אמנות רב-תחומי

אמנים משתלטים על בית הקירור התת-קרקעי של השוק הסיטונאי לשעבר, במסגרת אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות"

מאז הפך מתחם השוק הסיטונאי של תל-אביב לאתר בנייה והכנה של מגדלי העתיד, נסגר גם בית הקירור הענק, שנמצא מתחת לאדמה ומשתרע על פני 1,900 מ"ר.

המבנה שהוקם ב-1965 יחזור לחיים כמעט 10 שנים אחרי שהושבת, בהפנינג אמנות רב-תחומי, המציג עבודות וידיאו, סאונד, מיצג ומיצב.

את המקום גילו איריס פשדצקי, גילי זיידמן ועמרי בן ארצי, שהחליטו להפיח בו רוח חיים ולשם כך אצרו והפיקו התרחשות חד-פעמית, במיוחד לסופ"ש "אוהבים אמנות. עושים אמנות".

"הסיפור של אזור שוליים מובהק, שהפך בהדרגה לקרקע נחשקת בעלת ערך נדל"ני גבוה, הוא מצע מעורר מחשבה חברתית, פוליטית, אורבנית ואקולוגית", הם אומרים.

התערוכה שואפת להוות במה להתמודדות עם תכנים הנמצאים מתחת לפני השטח, על-ידי התייחסות לדימויים של שימור, אחסון, קירור ומתיחת הזמן הטבעי. לכן גם סמלי הדבר שהיא מתקיימת בחלל שהוא תת-קרקעי.

באירוע/תערוכה "המקרר" משתתפים אמנים ויוצרים, יזמים חברתיים ובשלנים, שיחזירו למקום את ריח הפירות והירקות. בין התכנים שיעלו בסוף השבוע הקרוב: מופע של המשורר שמעון אדף עם הרכב מוזיקה; אירוע "דיסקושוק" של ארגון סלואו פוד ישראל, מיצב אור וסאונד של בוריס אויכרמן, עבודת קיר של יונתן אולמן, ועוד הפתעות של אמנים מעניינים, ביניהם, מאיה גלפמן, שלומי גרינשפן, ענבל הרשטיג, אורי זוננשיין, ערן זקס, יואל רגב, שחר יהלום, נוגה שץ, רועי כרמלי, חביבה פדיה, מיכל נאמן, ניצן סט ואחרים.

רחוב החשמונאים 90 תל-אביב. פרטים באתר: www.lovingart.co.il