Sansa Security הישראלית בדרך להירכש ב-75-85 מיליון דולר

ענקית השבבים ARM מנהלת מו"מ מתקדם לרכישה אפשרית של החברה שפיתחה פתרונות אבטחה המשולבים במכשירים סלולריים וזכרונות פלאש

הייטק שבבים / צלם: רויטרס
הייטק שבבים / צלם: רויטרס

עסקה ראשונה לענקית השבבים ARM בישראל? החברה מנהלת מו"מ מתקדם לרכישה אפשרית של חברת Sansa Security (לשעבר דיסקרטיקס) מכפר נטר. סכום העסקה מוערך ב-75-85 מיליון דולר.

החברה הישראלית פיתחה פתרונות אבטחה המשולבים במכשירים סלולריים וזכרונות פלאש ועל-פי מאגר IVC, מאז שהוקמה בשנת 2000 היא גייסה כ-32 מיליון דולר - מה שאומר שמדובר על החזר נמוך יחסית למשקיעים של בערך פי 2. בין המשקיעים הבולטים של החברה לאורך השנים אפשר למצוא את הקרנות סקויה ישראל, אקסל, ג'נסיס, פיטנגו ופועלים ונצ'רס.

המגעים בין הצדדים נמצאים בשלבים מתקדמים וייתכן כי כבר בשבועות הקרובים ייחתם הסכם הרכישה במידה וכל הפינות ייסגרו. במקרה כזה ייתכן ו-ARM תחליט להפוך את החברה הישראלית למרכז הפיתוח של החברה בישראל ובכך לייצר נוכחות ראשונית בארץ או לחילופין לסגור את החברה. חברת ARM נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-25 מיליארד דולר.

שתי החברות עבדו יחד בפרויקטים שונים בעבר, כשאחד מהם הוא במכשיר הדגל של חברת סמסונג, גלקסי S3. כפי שפורסם בזמנו ב"גלובס", יצרנית הטלפונים הקוריאנית הטמיעה את טכנולוגיית האבטחה של דיסקרטיקס (כפי שהיא יותר מוכרת לפני החלפת שמה באוקטובר האחרון) כדי לאפשר נגישות מוצפנת ליישומי HD בווידיאו ולשידורי טלוויזיה. הפתרון שולב יחד עם טכנולוגיית האבטחה של ARM.

דיסקרטיקס הוקמה בשנת 2000 על-ידי גל סלומון, דוד דיטשר ולימור אלבז. סלומון שימש כמנכ"ל החברה במהלך עשר השנים הראשונות לפעילותה, עד שהחליט לחצות את הקווים והצטרף כשותף לפיטנגו ב-2010, שכאמור השקיעה בחברה. הוא מונה ליו"ר דיסקרטיקס ולתפקיד המנכ"ל מונה קובי סלע.

לאורך 15 שנות פעילותה יצא לדיסקרטיקס לעבוד עם חברות מובילות בעולם השבבים והמובייל, בהן אינטל, מוטורולה ואחרות ולמייסדים היו תוכניות גדולות לעתיד החברה. בשנת 2005 החברה הפכה לרווחית והעובדה שהגיוס האחרון שלה הושלם בסוף 2006 מראה שההכנסות והרווחים הצליחו להחזיק אותה לא מעט שנים קדימה.

עם זאת, בראיון שהעניק סלומון - אז מנכ"ל החברה - ל"גלובס" בעקבות בחירת דיסקרטיקס לאחת מהחברות המבטיחות של "גלובס", הכוונות היו גדולות יותר ממכירת החברה עם החזר נמוך יחסית למשקיעים. "אני לא יודע מתי נעשה את ההנפקה, אבל זה מתחיל להיות ריאלי לצאת להנפקה ראשונית", אמר סלומון באוקטובר 2007.