הכנסות מימון הקפיצו את רווחי מליסרון ב-50% ל-98 מ' ש'

את השינוי מייחסים בחברה להכנסות בהפרשי הצמדה עקב ירידת מדד המחירים לצרכן ולירידה בהוצאות המימון בעקבות מיחזור חוב

הכנסות מימון נטו של 51 מיליון שקל סייעו הבוקר (ה') למליסרון להציג זינוק של 50% ברווחי הרבעון הראשון שלה ל-2015, שהצטברו ל-98 מיליון שקל.

ברבעון המקביל אשתקד רשמה מליסרון הוצאות מימון נטו של 27 מיליון שקל, ואת השינוי בסעיף מייחסים בחברה לירידת מדד המחירים לצרכן שהניב לה הכנסות מהפרשי הצמדה, ולירידה בהוצאות המימון שלה בעקבות מיחזור חוב שביצעה.

מליסרון, שבשליטת ליאורה עופר, עוסקת בהקמה, החזקה וניהול קניונים תחת המותג "קניוני עופר", ומחזיקה נכסים בהיקף של כ-682 אלף מ"ר. בין נכסיה המרכזיים הקריון שבקריות, קניון רמת-אביב, הגרנד קניון בחיפה, הגרנד קניון בבאר-שבע ועוד.

בפעילות השוטפת, הכנסותיה הרבעוניות של מליסרון שמרו על יציבות ועמדו על 314 מיליון שקל והרווח הגולמי רשם שיפור מתון של כ-1%, ל-230 מיליון שקל.

בעקבות ירידת שווי נכסים בהיקף של 107 מיליון שקל - המיוחסת בעיקרה להשפעת ירידת מדד המחירים לצרכן בחוזי השכירות בנכסיה, הרווח התפעולי של מליסרון לרבעון הראשון נחלש ב-12% ל-122 מיליון שקל, אולם כאמור, השינוי בסעיף המימון סייע לשיפור הניכר בשורה התחתונה.

במליסרון מציינים, כי הרווח התפעולי הנקי (NOI) מנכסים זהים לרבעון הראשון צמח ביותר מ-3% ל-257 מיליון שקל, בעקבות שיפור בתוצאות הקניון הגדול בפתח-תקווה וקניון השרון בנתניה, הרחבת קניון נצרת וסיום שיפוץ קניון סירקין. סך הרווח התפעולי הנקי עלה בשיעור מתון של כ-0.5%.

עוד מוסיפים בחברה, כי תזרים המזומנים השוטף שלה (FFO) עלה בכ-6.5% ל-117 מיליון שקל וכן ציינו כי מליסרון ממשיכה בהקטנת המינוף שלה, ששיעורו עמד בסוף הרבעון הראשון על 56.7% - המשקף ירידה של 3.3% ביחס לסוף 2014.

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, ציין כי "במהלך הרבעון ביצענו הנפקה פרטית של מניות בסכום של כ-262 מיליון שקל מגופים מוסדיים מובילים בשוק ההון, המחזקת את איתנותה הפיננסית של החברה ותורמת להקטנת המינוף. נוסף על כך גייסנו סך של כ-921 מיליון שקל בהנפקת אג"ח סחירות במח"מ ארוך".

ליאורה עופר, יו"ר מליסרון, מסרה כי "אנו פותחים את 2015 עם המשך השיפור בביצועים התפעוליים ובמדדי הרווח של החברה, וזאת הודות להתחזקות ההשפעה החיובית של תהליך המיתוג המוצלח של קניוני מליסרון כקבוצה ארצית תחת המותג 'קניוני עופר'. החברה ממשיכה את תהליך השבחת הקניונים והרחבתם".

במקביל לדוחות הודיעה מליסרון על חלוקת דיבידנד של 50 מיליון שקל לבעלי המניות. מניית מליסרון, שהצטרפה באחרונה למעו"ף, משלימה זינוק שנתי של יותר מ-70% בערכה, ומשקפת לחברה שווי של 6.5 מיליארד שקל.