גוגל הכריזה על הגרסה הבאה של אנדרואיד - M

מערכת ההפעלה החדשה לסמארטפפונים עתידה לצאת ברבעון השלישי של השנה ■ הגרסה החדשה כוללת תכונה בשם App Permissions המפשטת את תצוגת המידע שהמשתמש חולק עם האפליקציה ■ גוגל גם הציגה את אנדרואיד Pay

חברת גוגל / צילום: בלומברג
חברת גוגל / צילום: בלומברג

גוגל הכריזה היום (ה) על מערכת ההפעלה הבאה לסמארטפונים - אנדרואיד M, שעתידה לצאת ברבעון השלישי של השנה. הגרסה החדשה כוללת תכונה בשם App Permissions המפשטת את תצוגת המידע שהמשתמש חולק עם האפליקציה.

היום האפליקציות מכריחות את המשתמש לחלוק איתו את כל המידע הפרטי שהן מעוניינות. באנדרואיד M, במקום שהאפליקציה תבקש את רשימת ההרשאות לפני ההתקנה, ההרשאות יתבצעו בזמן שהאפליקציה תצטרך אותם (פעם אחת). למשל, כאשר משתמש יתקין את וואטס אפ, רק שיהיה צורך בשימוש במיקרופון, האפליקציה תדרוש את ההרשאה הזו.

גוגל גם הציגה את אנדרואיד Pay, שירות המאפשר תשלום סלולרי באמצעות תקשורת מסוג NFC. בגוגל אומרים שהשירות מאובטח, כי מספר כרטיס האשראי לא עובר לחנות. השירות עובד עם ויזה, מאסטר קארד ואמריקן אקספרס ועם מפעילות סלולר, בינהן וריזון ו-AT&T. השירות יתחיל לעבוד במהלך השנה (גוגל לא ציינה תאריך) ב-17 אלף חנויות בארה"ב כמו מקדונלדס, סאבוויי ובסט ביי. השירות יתמוך גם בטביעת אצבע לביצוע התשלום בחנויות הפיזיות וגם בחנות האפליקציות -Play. עד היום טביעת האצבע באנדרואיד אפשרה בעיקר שחרור נעילת הסמארטפון.

עוד תכונה חדשה היא Doze, שתדע מתי המכשיר לא מבצע שום פעילות במשך זמן ארוך. למעשה, ה-Doze תדע להכניס את הסמארטפון למצב תנומה עם פחות צריכת אנרגיה.

גוגל גם הציגה חיבור טבעי יותר בין אפליקציות, לדפדפן האינטרנט כרום, כך בזמן שהאפליקציה שולחת את המשתמש לדפדפן, התחושה תהיה דומה יותר להמשך שימוש באפליקציה. האפליקציה תוכל להשתמש בסיסמאות שהמשתמש כבר שמר בדפדפן.

שעונים חכמים

גרסה חדשה של מערכת ההפעלה של גוגל לעולם השעונים החכמים - אנדרואיד Wear תצא בשבועות הקרובים. מצב בשם Always On יאפשר לאפליקציות לעבוד כל הזמן, מבלי שהתצוגה תכבה. כך שרשימת הקניות תוצג כל הזמן על המסך, בזמן שנמצאים בסופרמרקט. בנוסף, בגרסה החדשה אפשר לצייר אמוג'י עם האצבע והמערכת תדע לזהות אותן באופן טבעי.