ארה"ב: אישה זרקה לפח מחשב אפל ישן ששווה 200 אלף דולר

אישה מקליפורניה הביאה למפעל מיחזור מספר מוצרי אלקטרוניקה ישנים וביניהם גם מחשב ישן של אפל ■ עובדי המפעל נדהמו: מדובר באחד מ-200 המחשבים שהורכבו באופן ידני ע"י מייסדי אפל ■ המפעל מכר את המחשב לאספן פרטי ב-200 אלף דולר

סטיב ג'ובס, סרט על חייו / צילום: רויטרס
סטיב ג'ובס, סרט על חייו / צילום: רויטרס

לפעמים האשפה שאנו זורקים שווה הרבה. מרכז למיחזור פסולת בסיליקון ואלי בקליפורניה מנסה לאתר אישה שזרקה מחשב ישן של אפל, שהתברר כפריט לאספנים שערכו עומד על כ-200 אלף דולר. כך לפי דיווח בסוכנות AP.

האישה, שהחליטה "לעשות סדר" במוסך שבביתה לאחר שבעלה נפטר, זרקה כמה מוצרי אלקטרוניקה ישנים וביניהם גם המחשב של אפל והביאה אותם בתוך ארגז למפעל המיחזור. כך מתאר ויקטור גיצ'ון, סגן נשיא חברת Clean Bay Area. היא לא הייתה מעוניינת בקבלה לצורכי הקלות במס ואף לא הותירה את פרטיה.

מספר שבועות לאחר מכן, עובדי המפעל פתחו את הארגז שבו היו מאוחסנים מוצרי האלקטרוניקה ונדהמו: הם גילו כי מדובר במחשב מהסדרה הראשונה של אפל, ה-Apple I.

על-פי דיווח של אתר החדשות San Jose Mercury, מדובר באחד מתוך 200 מחשבים שהורכבו באופן אישי על-ידי מייסדי אפל סטיב ג'ובס, סטיב ווזניאק ורון וויין ב-1976. "לא האמנו למראה עינינו, היינו בטוחים שמדובר בזיוף", אמר גיצ'ון.

מפעל המיחזור החליט לבסוף למכור את מחשב ה-Apple I לאספן פרטי תמורת 200 אלף דולר, אך בשל מדיניות המפעל להשיב 50% מערך המוצרים שנמכרו למי שהביא אותם, הוא מעוניין לאתר את אותה אישה ולהתחלק איתה בסכום העצום שהתקבל ממכירת המחשב.