גלויה מהבוהמה

"כל אנשי כסית" בערוץ 8 היא יצירה תיעודית נוסטלגית במיוחד

"כל אנשי כסית" - הדור האחרון, יום א' 21:00, ערוץ 8

הסדרה התיעודית הזאת שיצר מאיר סוויסה שודרה בערוץ 8 כבר לפני כ-4 שנים, אבל באופן ביזארי, הזמן שחלף מאז כאילו העמיק אותה עוד יותר.

כשנוצרה הסדרה, אנשי כסית הוותיקים, בני דורו של אלתרמן, היו כבר בעולם שכולו ברנדי מקומי זול, אבל מאז נוספו אליהם עוד כמה מגיבורי הסרט הזה. רשימה חלקית: חיים חפר, אריק איינשטיין, שמוליק קראוס... כן, אפילו הוא ששר את "איך עושים תקליט בכסית על כוסית" (כשמשה איש כסית המנוח, בנו של חצ'קל המיתולוגי והמנוח אף הוא, מופיע בקליפ).

כך הפכה יצירה תיעודית שמלכתחילה הייתה נוסטלגית לנוסטלגית אף יותר, גלויה מזמנים שבהם הייתה כאן "בוהמה" במקום "סלבס".

* ציון: 9

שוטר ושופט

"הארי המזוהם", יום א' 22:00, ערוץ yes3

שוטר רודף אחרי רוצח, שוטר תופס את הרוצח, שוטר הורג את הרוצח. טוב, נו - אם על שני החלקים הראשונים של המשפט הקודם אי-אפשר לערער, בהיותם לחלק מתפקידו של השוטר, החלק השלישי הוא קצת בעייתי. כלומר, בעייתי אם אתה לא קלינט איסטווד, ודאי קלינט איסטווד בתפקיד הארי קלהאן, הרי הוא "הארי המזוהם", אותו שוטר שראה איך פושעים גדולים מתחמקים מעונש בגלל סעיפים טכניים קטנים, והחליט לאחד את המשטרה עם הרשות השופטת.

מעבר לכך שמדובר במותחן מצוין, הסרט הזה שיקף את הלך-הרוח בקרב הציבור שהגיע הזמן שמישהו ייקח את החוק לידיים ויעשה כאן סדר, עת התחיל להידרדר הביטחון האישי ברחובות הערים הגדולות.

איסטווד, שהחל את הקריירה הקולנועית שלו רק 4 שנים קודם לכן, בגיל 30 ומשהו, עם "הטוב, הרע והמכוער", מגלם כאן את התפקיד שהגדיר אותו כשחקן, יוצר - ויש שיטענו אפילו כאדם.

מי שישרוד את המרדף אחר הצלף הרצחני ברחובות סן פרנסיסקו, מוזמן לצחוק קצת בקומדיית פשע שיצרה שחקן אקשן מצליח מדור אחר: ג'ייסון סטאת'ם, שהתגלה לראשונה בסרטו המוצלח מאוד של גאי ריצ'י "לוק סטוק ושני קנים מעשנים" (ערוץ yes3 בשעה 23:45), אודות חבורה שמסתבכת בהימור כושל מול פושע מקומי ונאלצת לשדוד כדי לשרוד. בתפקידי משנה תמצאו כאן את סטינג (בתפקיד אביו של הגיבור) ואת וויני ג'ונס, לשעבר השחקן הכי מפחיד בפרימיירליג שעשה קריירה קולנועית קטנה לאחר פרישתו.

מי שמחפש אקשן מסוג אחר, מוזמן לצפות ב"הפרש הבודד", (ערוץ yes2 בשעה 23:33), מה שהיה אמור להיות להיט נוסח "שודדי הקאריביים" (ג'וני דפ בתפקיד ראשי בבימוי של גור ורבינסקי), אבל התרסק בקופות.